Társas kapcsolatok gyakorlása

- Csoport neve: urisulisok2
- Úri Szent Imre Általános Iskola és AMI
- Kategória: Alsósok
- Téma: Társas kapcsolatok
- (599 megtekintés)
1. Ráhangolás a témára személyes élményekkel
Előzetes gyűjtőmunka: A gyerekektől kértem, hogy hozzanak magukról egy csecsemőkori, egy óvodás és egy iskolás képet. Ezeket csoportosítva feltettem a táblára három szívbe.
A három szív címe: Nemrég születtem. Óvodás vagyok. Iskolás vagyok.
Beszélgetés a képekről, változásokról.
Mikor kik vettek körül téged? Mit jelent az, hogy társas kapcsolatok? Kik a társaid, amikor megszületsz? Amikor óvodás/iskolás vagy? Miért fontos, hogy legyenek társaink? Miben változtál meg az évek során?
2. Egyénileg betűrejtvények megoldása feladatlapon
Az 1. feladatban a megfejtés a BARÁTSÁG szó. A 2. feladatban a HAVER, A PAJTÁS ÉS A CIMBORA, mint a barát szó hasonló értelmű szavai. Beszélgetünk róluk.
3. A mese felolvasása, megbeszélése hátul körben
Nézd meg a képet! Szerinted mi fog történni ebben a mesében?
Kérdések alapján irányított beszélgetés.
Hogy nevezték a királyi család tagjait? (Cimborabos király, Barátnőszike királynő, Pajtitusz királyfi) Vajon miért így? Miért volt szomorú Pajtitusz? Szerintetek mi lesz az első próba? Te milyen próba elé állítottad volna Pajtituszt? Miért fogadták be rögtön a gyerekek maguk közé a királyfit? Miért voltak büszkék a szülők fiukra? Mi a mese tanulsága számunkra?
4. Melegzuhany játék
Valaki háttal ül az osztálynak, és a többiek csupa jót mondanak róla.
4. Rajz egy barátodról, zenehallgatás
Készíts rajzot egy kedves barátodról! Írhatsz róla néhány gondolatot, miért szereted, milyen jó tulajdonságai vannak.
Közben zenehallgatás és mutogatás: Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek