Társas kapcsolatok erősítése „A vírushelyzet tükrében”

boldog.jpg

A hónapban több órát is foglalkozunk a társas kapcsolatokkal, a meglévő barátságok ápolásával, annak fontosságával.
Harmadik osztályosok révén az olvasás órai mesékből indultunk ki. Ott is az állatok barátságáról, ellenségeskedéséről olvastunk, és ugye ezekben a mesékben az állatok emberi tulajdonságokkal vannak felruházva ezért, párhuzamot vontunk az emberi magatartásformákkal, elmondták a véleményeiket a pozitív és negatív emberi kapcsolatokról, viselkedési normákról. A gyerekek nagyon jól látják ezeknek a lényegét, nagyon kritikusan fogalmazzák meg a gondolataikat.
A hónap közepétől megtanultuk a hónap dalát, igaz énekelni nem szabad a kialakult helyzet miatt, de a dal refrénjének mutogatásában jókedvvel vettek részt.
A projektben az alábbi játékokat, feladatokat vontam be a teljesség igénye nélkül:
• Hónap dala – motivációs lehetőség
• Jó hírem van – játék
• Közös bennünk – kooperatív technika, ablak módszerrel való feldolgozás
• „Idézz fel egy olyan esetet, amikor”……játék – magukról kellett állításokat mondani, ezeket az állításokat kis cédulán húzták ki véletlenszerűen.
Idézz fel egy olyan esetet, amikor…
1. segítőkész voltál!
2. megbocsátó voltál!
3. őszinte voltál!
4. szorgalmas voltál!
5. bátor voltál!
6. játékos / humoros voltál!
7. gondoskodó voltál!
8. lelkesedtél valamiért!
9. együttműködő voltál!
10. türelmes voltál!
11. engedelmes voltál!
12. kötelességtudó voltál!
14. pontos voltál!
15. tisztelettudó voltál!
16. becsületes voltál!
17. valami új dolgot megtanultál!
18. kitartó voltál!
19. figyelmes voltál!
20. megbízható voltál!
21. igazságos voltál!
22. barátságos voltál!
23. valami új dolgot kipróbáltál!
24. megértő voltál!
25. kedves voltál!

• Motivációs lehetőség – mindannyian mások vagyunk, hogyan, mi alapján választunk barátot

Anya ők miért feketék c. film megtekintése?????????
• BARÁTSÁG SZÍV – játék
„ Barátomnak tekintelek, mert……..”
……voltak olyan gyerekek, akiket érzékenyen érintett az, hogy aki számukra fontos volt, az esetleg másnak adta a szivecskéjét, – volt olyan kislány, aki azt mondta, hogy ő több szívet kellene, hogy kiosszon és nem akar megbántani senkit, mivel sokan hiányoztak betegség miatt, ezért nem akartak adni senkinek…. tehát érdekes dolgok derültek ki a gyerekek és az én számomra is. Ezután természetesen megbeszéltük, átbeszéltük a lehetőségeket.
• Motiváció – kisfilm megtekintése az adventről, jelentőségéről

Az eljövetel, várakozás, ajándék, jóság, jócselekedet, jótett, jóérzések, ünnep, rokonok, vírushelyzet, szegénység, segítségnyújtás az elesetteknek
– ezekhez kapcsolódik az utolsó játék, a „ JÓSÁGOS MANÓ” c.
A gyerekek titokban kihúzták egymást az utolsó pénteken, és az adventi időszakban, minden nap a téli szünetig mindenkinek lesz egy jóságos manója, akiről nem tud. Különösen törődik vele, segíti, megvédi.
A feladat célja: az érzelmi feszültség kezelése, rokonszenv tudatosítása, törődés gyakorlása. A játékban közkívánatra én is részt veszek!

Képek