Szuper ez az élet

Boldogsagora_kollazs.jpg

Beszámoló
Boldogságóra, M19. 1. emelet
2019. szeptember
A boldogságfokozó hála

Helyszín: BEKK M. 19. 1. emelet, I/2-es tanulószoba
Téma: A hála gyakorlása a mindennapok során
Foglalkozásvezető: Guessoum Krisztina gyógypedagógus, középiskolai angoltanár
Módszer: irodalomterápiás módszerek (élményszerű szövegfeldolgozás és kreatív írás)
Cél: A kollégisták ismerjék fel a pozitívumokat életükben és a világban (a nehézségek és kellemetlenségek ellenére is), valamint a hála érzésének és kifejezésének pozitív hatását az életükre
Eszközök: dalszövegek és lyukas szövegek, íróeszköz, washi tape, lejátszó, a dal felvétele (Zaják és társa: Szuper ez az élet )

Foglalkozásvázlat:
1. Bevezető (a boldogságórák célja és szervezési kérdések)
2. A feldolgozandó dal meghallgatása (Zaják és társa: Szuper ez az élet, link: https://www.youtube.com/watch?v=YGJulCo-u9w&t=15s)
3. Szabad reflexiók a dalszövegre
4. Irányított beszélgetés: a hála megjelenése a dalszövegben (handout: dalszöveg, a látássérült résztvevő számára nagybetűs példány); a dalszöveg saját magukra vonatkoztatása
5. Kreatív írás: a dalszöveg refrénjének és egyik versszakának átdolgozása (lyukas szöveg, l. handout)
6. A dalszövegek megosztása (kiállítás formában) és visszajelzés egymás dalszövegeire (pozitív)
7. Zárókör

ooo

Képek