Sólyomszemmel

- Csoport neve: Karate 11,12
- Koncz Dezső Általános Iskola, Kollégium, Készségfejlesztő Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (79 megtekintés)
Az optimizmus témakörének feldolgozását a 4, 6. osztályos értelmileg akadályozott tanulókkal végeztük. Az óra előtti szünetben az iskola udvarán faleveleket gyűjtöttünk, melyeket egy kosárkába helyeztünk. Az óra elején elolvastam „A békák” című mesét, majd kérdések segítségével megbeszéltük, hogy milyen fontos céljaink eléréséhez a kitartás, a pozitív hozzáállás. Ezután meghallgattuk a „Pozitív gyerek vagyok” kezdetű dalt. A gyerekek átadtak egy-egy falevelet annak a társuknak, akit kedvelnek, és aki megnevettette őket az elmúlt napokban.
A következő feladatban a pozitív szó betűiből húztak egyet a tanulók. Az adott betűvel kezdődő szavakat gyűjtöttünk, melyeket lerajzoltak a gyerekek a betű mellé. Rajzolás közben ismét meghallgattuk az optimizmus dalát.
Az óra második felében elkészítettük a „Sólyomszemmel” elnevezésű feladatot. Egy kis sólyom képét felragasztottam egy kartonra, egy tanuló megrajzolta az iskolánkat, a többiek pedig képeket vágtak ki, melyek olyan vidám gyermekeket ábrázolnak, mint ők. A feladatot örömmel végezték, szívesen vágtak és ragasztottak. A gyerekek kérésére harmadszorra is meghallgattuk a dalt. Az óra jó hangulatban telt.