Pozitívnak lenni (Az optimizmus gyakorlása)

IMG_6156.jpg

Optimizmus
A gyerekekkel ismét két alkalommal dolgoztuk fel a témakört. Nagyon jól éreztük magunkat.
1. nap
A dal meghallgatásával kezdtük. Utána elolvastam nekik a témakörhöz tartozó mesét.
Néhány kérdést tettem fel a tartalmával kapcsolatban, együtt megbeszéltük.
2. nap
A foglalkozás elején megkérdeztem tőlük, mit jelent számukra a „pozitívnak lenni” kifejezés. Mivel kicsik, erre nehéz volt válaszolni, de egy-két rávezető mondat után összeszedtünk néhány hasznos gondolatot.
Azután visszautaltam az előző napi mesére.
Felidéztük együtt a történetet és beszélgettünk róla. Majd egy játékra hívtam őket.
Elővettem egy szemüveget, melyről azt mondtam, hogy ez egy varázsszemüveg. Arra szolgál, hogy ha valaki felveszi, minden szép dolgot meglát benne. Sorban minden gyerek kipróbálta és mindenki elmondhatta, mit lát benne. Szerencsére megindult a fantáziájuk, s nagyon jól szórakoztunk.
A játék után színes papírfaleveleket tettem a közös asztalra, ahol dolgozni kezdtünk. Arra kértem őket, hogy mondjanak jó tulajdonságokat, amelyek jellemzőek a csoport bármelyik tagjára. Ezeket a jelzőket felírtam a falevelekre és egyenként felragasztották őket a közös őszi fát ábrázoló plakátunkra. Amikor elkészült, közös fényképet készítettünk.
Mondat kiegészítő feladattal végződött a foglalkozás. Elmondtam a mondat elejét, s ők befejezték a mondatokat (Azt szeretem XY-ban, hogy……, Azért jó a(z) ……., mert…….).
Még egyszer meghallgattuk a témakörhöz tartozó dalt.

Képek