Összetartunk

1-12.jpg

Megküzdés — Erősségeink

A téma bevezetésénél a gyerekek azt fogalmazták meg, hogy a mi csapatunk erős, magabiztos, ötletes, közösen mindent megold. Ezt mutatja az is, hogy a boldogság órákat szívesen tartjuk, örülünk egymás társaságának, szeretünk közösen dolgozni. A legfontosabb erősségüknek azt tartották, hogy nem hagynak senkit magára, segítenek egymásnak.
A problémával való megküzdés során elengedhetetlen, hogy a családjuk, barátaik segítsenek. Mindenki megfogalmazta, hogy egyedül nem megy. Ők nagyon szeretnek egymás társaságában lenni, játszani, alkotni.
Amikor példát kellet mondani a megküzdésre az osztály a saját életéből merített. Nemrég érkezett egy új osztálytársuk. Az ő oldaláról és az osztály oldaláról is megfogalmazták a nehézségeket és a beilleszkedést segítő együttműködést, támogatást. Az új kislányt várakozással telve fogadták, felosztották egymás közt ki miben segít neki. Ez segítette a beilleszkedést, barátságok kialakulását. A gyerekekben nem volt előítélet, csak pozitívan álltak az új helyzet elé. Az egyik csoportunk ezt rajzolta meg.
A boldogság órákkal való megküzdés: A gyerekek és én is átéljük a flow élményt, teljesen elmerülünk abban amit csinálunk, nem érezzük feladatnak. Az órák végére feltöltődünk. Ehhez sokat segít az, hogy mindent pozitívan fogalmazunk meg. A gyerekek szerint olyan, minta egy pillanat alatt eltelne az idő. Amikor nézem az alkotás, közös munka során a csoportot olyan, mintha mindent kizárnának maguk körül. A gyerekek az egyik óra végén azt mondták, hogy nekik a boldogságóra a szenvedélyük, nagyon várják a következőt.
Mindenki sikeres tud lenni, az erősségeit (azt amiben jó) teszi hozzá a közös munkához, miközben a többiektől tanulva fejleszti a gyengeségeit. Ez alól én sem vagyok kivétel.

Képek