Óratervek

DSCF0031-1.jpg

A központi gondolat, a nagy ötlet: Jól lássuk a jövőt!

„A derűs embereknek nem könnyebb a sorsuk, csak más szemüveg van rajtuk. Azt szoktuk mondani: jó természetük van. A jóra vannak hangolva. Életörömre. Tedd csak fel az» áldott szemüvegedet «, s máris látod, hogy süt a nap, hogy sok öröm és emberi jóság van.”

Müller Péter

I. csoport feladat:
Mindig van választásunk. Készítsetek el egy optimista és egy pesszimista szemüveget! Látszódjon, a szemüvegen milyen hozzáállást képvisel a viselője?

Egyéni feladat:

1. tanuló Neked milyen típusú szemüvegre volna szükséged? Miért?
2. tanuló: Fejezd be a következő mondatot. Amire a legbüszkébb lehetek….
3. tanuló: Mit beszélnél meg magaddal optimista szemlélettel?
4. .tanuló: Kinek jó, ha optimistán szemléled a veled történteket?
5. tanuló: Ma milyentípusú szemüveg van rajtad? Miből gondolod

A központi gondolat, a nagy ötlet: Szép új világ!

„A derűs embereknek nem könnyebb a sorsuk, csak más szemüveg van rajtuk. Azt szoktuk mondani: jó természetük van. A jóra vannak hangolva. Életörömre. Tedd csak fel az» áldott szemüvegedet «, s máris látod, hogy süt a nap, hogy sok öröm és emberi jóság van.”

Müller Péter

II. csoport feladat:
Készítsen a csoportod szabadon választható technikával egy színes, vidám tablót, mely egy lehető legjobb eljövendő világ legfontosabb elemeit mutatja be!
• A tablón helyezzétek el magatokat, miközben számotokra örömet nyújtó tevékenységet folytattok.
Egyéni feladat:

1. tanuló: Mi nyújtja számodra a legnagyobb örömöt a hétköznapokban?
2. tanuló: Minek örültél ma a legjobban?
3. .tanuló: Milyen hangulattal érkeztél az órára, hogyan változott a hangulatod?
4. tanuló: Mi szerzett örömöt neked ma?
5. . tanuló: Mit éreznél, ha nem tehetnéd azt, amit a tablóra helyeztél?

A központi gondolat, a nagy ötlet: Szép új világ!

„A derűs embereknek nem könnyebb a sorsuk, csak más szemüveg van rajtuk. Azt szoktuk mondani: jó természetük van. A jóra vannak hangolva. Életörömre. Tedd csak fel az» áldott szemüvegedet «, s máris látod, hogy süt a nap, hogy sok öröm és emberi jóság van.”

Müller Péter

III. csoport feladat:
Írjatok bátorító SMS-eket! Készítéseteket, jeleket melyek segíthetnek nehéz problémák megoldása közben.
Egyéni feladat:

1. tanuló: Írj le két SMS-t !
2. tanuló: Keresd, ki azokat a szavakat melyek bátorítanak!
3. tanuló: Rajzolj le két bátorító jelet!
4. tanuló: Számodra melyik SMS segítene? Miért?
5. tanuló: Miért jók a történet megoldásai?

A központi gondolat, a nagy ötlet: Szép új világ!

„A derűs embereknek nem könnyebb a sorsuk, csak más szemüveg van rajtuk. Azt szoktuk mondani: jó természetük van. A jóra vannak hangolva. Életörömre. Tedd csak fel az» áldott szemüvegedet «, s máris látod, hogy süt a nap, hogy sok öröm és emberi jóság van.”

Müller Péter

IV. csoport feladat:
Rajzoljátok meg a jövő vonalát! Jelöljetek be rajta számotokra fontos éveket! Mit vártok ezektől az évektől?
Egyéni feladat:

1. tanuló: Mire lesz szükséged, hogy elérd a célodat?
2. tanuló: Melyik a legtávolibb év, amire már most tervezel? Mit szeretnél megvalósítani?
3. tanuló: Mi a legközelebbi időpont, amit bejelöltetek? Mit vártok ettől?
4. tanuló: Sorolj fel három célt, ami elszeretnél érni?
5. tanuló: Milyen erősségeid vannak, melyek segítenek elérni célod?

Képek