Optimizmus

IMG-016dd22fe758bf01ececca3e7edc4988-V.jpg

2. foglalkozás
Optimizmus
1. Zenehallgatás- Pozitív gyerek vagyok- közben relaxációs gyakorlat(hintaszék)
2. Hintaszék: szőnyegen ülve, a lábakat keresztezzük magunk előtt, és behúzzuk a testhez. A két kart összekulcsoljuk a mellkas előtt. Gurulni kezdünk előre-hátra.
3. Beszélgetés arról, mi is az, hogy pozitív? Te mit tudsz a legjobban, legügyesebben megcsinálni? Miben vagy a legjobb?
A gyerekek hozzászólásai:
U.D.:- Magas fára tudok mászni!
Sz.Cs.:- Legoból bármit meg tudok építeni!
Gy. Z.:- A legjobban tudok másokat szeretni!
R.D.:- A legügyesebben tudok pecázni!
Sz.Z.:- Jégkorongozni!
Sz.K.:- Tudok felmászni egy magas mászófalra!

4. Elkészítettünk előre egy mosolygó, és egy szomorú arcot, melyet két különböző szőnyegre helyeztünk el. Elmagyaráztuk a gyerekeknek, hogy különböző állításokat fognak hallani, ha igaz rájuk, akkor menjenek arra a szőnyegre, ahol a mosolygós arcot látják, ha nem igaz rájuk az a mondat, akkor a szomorú arcot mutató szőnyegre üljenek.
Állítások:
– Szeretem a kelkáposzta főzeléket.
– Szeretek az anyukámmal játszani.
– Néha szomorú vagyok.
– Az anyukám mindig felvidít, ha szomorú vagyok.
– Szomorú vagyok, ha anyukám haragszik rám.

5. Tódi törpe varázsszemüvege-mese

6. Beszélgetés
– Voltatok már szomorúak?
– Ki segített megvigasztalódni?
– Mit láttok szépnek a világban?
7. Készítsünk közösen magunknak is varázsszemüveget, olyat, amiben mindig szépnek, és jónak látjuk a világot

Képek