Optimista vagyok

Mese.jpg

Az órát azzal kezdtük, hogy mindenki húzott egy kártyát és elmondta, mikor volt igaz a kártyán levő állítás rá. A gyerekek nagyobb része nyitottan és őszintén válaszolt, de 2 fiú zárkózott maradt, nem sikerült ténylegesen bevonnom a beszélgetésbe.
A következő feladat az volt, hogy a gyerekek összegyűjtöttek öt-öt olyan dolgot az életükben, amellyel problémájuk van. Párban dolgozták fel, az volt az instrukció, hogy mondjanak egymásnak egy-egy negatív dolgot az életükből, a párjuk pedig próbált az adott probléma kapcsán pozitív hatásokat említeni. Egy példa: sokat kell tanulnom, nincs időm sportolni. A pozitív hatásra a párja ezt mondta: Jobban fogsz tanulni, nagyobb tudásod lesz, egyre gyorsabban tanulsz, lesz időd a sportra. Általában jól beszélgettek a párok egymással.
Elkészítettük az optimista mesét. Az egyik tanuló mondott egy nyitó mondatot, majd mindenki sorban hozzátett egy-egy mondatot. Az elkészült mesét feltöltöttem a honlapra.
Az órát gubancolós játékkal zártuk.

Képek