Nyugi-pörgettyű

Nyugi-pörgettyű

A foglalkozást egy pókábra készítésével kezdtük. Kinek mi jut eszébe a stressz szóról. Beszélgettünk, kinek mi okoz stresszt, milyen módszerrel szokta leküzdeni azt. Utána felolvastam A szamár történetét, megbeszéltük, hogy mi a történet tanulsága.
Következett a szólások, közmondások párosítása a jelentésükkel. Mindenki választott magának egyet, ami rá legjellemzőbb, majd elmondta, hogy miért erre esett a választása.
A megküzdési módokkal folytattuk. 32 megküzdési módot vetítettem ki nekik. Egyenként végighaladtunk rajtuk. A gyerekek egy lapon dolgoztak. A lap egyik oldalára írták azoknak a megküzdési módoknak a sorszámát, amelyeket szoktak alkalmazni. A lap másik oldalára azokat a sorszámokat kellett írniuk, amely megküzdési módot eddig még nem alkalmazták, de szívesen kipróbálnák. Ezekből kellett kiválasztaniuk nyolcat, egy újabb áttekintés során. Ez a nyolc került rá arra a nyugi-pörgettyűre, amit a foglalkozás végén készítettünk. Ezt hazavihették magukkal.
Munka közben Vivaldit és a hónap dalát hallgattuk.
Levezetésként olyan internetes oldalakat mutattam nekik, amelyek stresszoldó ételekről írnak. Megbeszéltük melyek a legjobb stresszoldó ételek.

Képek