Nevünk

10.e-Nevünk.jpg

A megküzdési stratégiák témán belül a Nomen est omen – Nevünk feladat kapcsán először is fogalommagyarázattal kezdtük a foglalkozást. A hónap és a projekt végére az volt számomra fontos, hogy a tanulásban akadályozott tanulók megértsék, hogy reálisan kitűzött céljaink elérhetők és az elénk gördülő akadályok legyőzhetők, ha az előre kidolgozott cselekvéssorozatot alkalmazzuk és hajtjuk végre.
Az első alkalommal közösen utánanéztünk, hogy kinek mit jelent a keresztneve. Minden diák nagyon érdekesnek találta a saját keresztneve eredetének, jelentésének, sőt jellemzésének a vizsgálatát. Sokan rácsodálkoztak a név, nevük és saját belső tulajdonságaik egyezéseire: „bátor, kitartó szívós ember; erőssége a nagy akarata, melyet főleg az elesett emberek szolgálatára használ; győztes, győző; szereti a kihívásokat, melyekért képes küzdeni, környezetében akaratát minden esetben beteljesíti.”
A beszélgetés végére rájöttek, hogy a név, a keresztnév védelmező pajzsként funkcionálhat és erőt, erőforrást jelenthet számukra sok mindennel szemben.
Majd több alkalommal gyűjtöttük az anyagokat, lelkesen kutattak, nyomtattak és vágtak, ragasztottak. A nevek eredete, jelentése és jellemzése segítségével, fotók felhasználásával elkészítettük az osztály védelmező plakátját az iskolai kihívásokkal szemben.
A tanulás nehézségeiből adódó problémák ellen jelent a közösen elkészített plakátunk erőforrást, az benne a nagyszerű, hogy az osztályteremben kifüggesztve csoportos és egyéni erőt is jelent.

Képek