Ne álmodozz! Tűzz ki célokat!

CÉLTÉRKÉP-KÉSZÜL.jpg

Januárban a célok kitűzése és elérése téma még aktuálisabb volt számunkra, mint egy évvel ezelőtt. Nyolcadikosok lettek a tavalyi „7próbásokból”, akik továbbtanulás előtt állnak. Az osztály jó része már érzi, hogy nagy változások, próbatételek várnak rájuk és sok területen váltás, elválás történik hamarosan az életükben. Vannak azonban olyan gyerekek is közöttük, akik még mindig nem igazán fogják föl a jelentőségét annak, hogy mennyire fontos most az, hogy mi mindent tesznek meg a kitűzött céljaikért. A januári boldogságórákon ez a különbség nagyon jól érzékelhető volt.
Az első órán egy célokkal kapcsolatos meditációval hangolódtunk rá a témára. A meditációt a tankönyv irányt mutató mondatainak segítségével vezettem, mely a gyerekek életének minden fontos területére kiterjedt. Ezután a zenés vizualizáció után, még az élmények hatása alatt, saját céllistát állítottak össze a gyerekek. Ezekből derült ki leginkább a beszámolóm elején leírt különbség a tanulók szemlélete, önérvényesítési törekvésük intenzitása között. Szomorúan olvastam néhányak céllistáját. Azt azonban örömmel fogadtam, és nap, mint nap tapasztalom, hogy a többiek egyre inkább éretten, felelősségteljesen gondolkodnak. Az óra további részében a céltalanul és a célokkal élt élet értelméről, jellemzőiről, következményeiről beszélgettünk, példákkal alátámasztva. Elgondolkodtató, hogy az eltérést, a minőségbeli különbséget a kétféle élet között mindenki látja, elméletben mindenki tudja, hogy teljes életet csak a célok kitűzésével és elérésével élhetnek, élhetünk, tenni azonban sajnos néhányan semmit sem tesznek ezért.
A következő boldogságórán a korábbiakban kialakult csoportokban dolgoztunk a feltöltendő feladatokon. Elkészültünk a Céltérképünkkel, ami arra figyelmeztet minket, hogy bírnunk kell cérnával egészen a sikeres felvételiig. Levelet írt az osztály szépen fogalmazó emelt irodalmas leányzója, illetve elkészült a Nehéz idők című kisfilmünk is.
A januári munkák eredményei itt láthatók:

Képek