Mozgás

Mozgás-május
1.Koshival köszöntöttem az osztályt. 2-3 kört mentem és csend lett, nagy csend.
Frontális köszöntés
Majd csoportokra kerültek a diákokat.
2.Az 5 fős csoportban itt az volt a feladat, hogy kinek melyik idézet tetszik, és miért, majd válasszanak egy csoportmondást az alábbiakból. A 3. lett a csoport kedvence. (Boldogságóra 10-14 éveseknek c. kézikönyvből)

1.Ha nem repülhetsz, fuss! Ha nem futhatsz, menj!
Ha nem mehetsz, csússz! De bárhogy is legyen mozogj!- ifjabb dr. Martin Luther King
2.Ha nem érzel vágyat arra,
hogy egy hógolyót elguríts – öregszel. Dough Larson
3.A sport nem csak testnevelés, hanem a léleknek is az egyik legerőteljesebb nevelőeszköze.
Szent Györgyi Albert
4.A legfontosabb, amit a győzelemből megtanulhatunk, hogy képesek vagyunk rá! Dove Weinbaum
5.A sportban és az életben is arra kell összpontosítanod, amit akarsz. Andrew Matthews
6.Aki tisztességesen edz, az mindig elfárad! Tom Noakes

3.Válassz egy kártyát az alábbi sportágakra! Ennél a feladatnál 2 ember dolgozott együtt, Maci-kártyákból válogatták ki, hogy milyen érzés fűzi őket az adott sportághoz. Minden sportág kapott 1-1 kártyát, majd a 2 tanuló összeállított egy közös sorrendet.
A többiek közül sokan odamentek hozzájuk és ők is kiraktak egy sorrendet.
testnevelésóra
gyógytestnevelés
foci
lövészet
úszás
4. Nyolc fő vállalta, hogy kitölt egy tesztet. A tesztet a Boldogságóra 10-14 éveseknek c. kézikönyvből (243. oldal) vettem.
Teszt: Egészségesen élek?
Mennyire igaz rád a megállapítás?

0. soha 1 esetenként 2 gyakran 3 rendszeresen

1. sok édességet eszem
2. van súlyfeleslegem
3. elalvás előtt telefonozok
4. naponta 1 óránál többet gépezem
5. később fekszem le
6. éjjelente felébredek
7. hétvégén délig alszom
8. gyorsétteremben eszem
9. szeretem a szénsavas üdítőket
10. keveset mozgok
5.Egy 2 fős csoport OH Mythos kártyával dolgozott: csoportosították, hogy melyik fejez ki a kártyák közül mozgást, melyik nem. Illetve a nem mozgást kifejezőből hogyan lehetne mozgást csinálni.
6.Egy újabb 2 fős csoport idézeteket válogatott ki, amelyik mozgást fejezett ki.( Pozitív Plusz kártyák alapján).
7.Hat fős csoport mozgott. Körben álltak. Az első lány bemutatott egy mozgást, a következő fiú ezt megismételte, és hozzátette a sajátját. A 6. fiú megismételte az egészet és hozzátette a sajátját. Én zártam a sort, sikerült nem kihagynom egy mozgást sem.
8.Két fő vállalta, hogy felírja a táblára, hogy mit jelent számukra a mozgás. A többiek szívesen kiegészítették ezt az ábrát.
9. Egy lány nagyon rajzolni akart, ő rajzos feladatot kért és készített is, amit a fotók közé be is tettem.
Reflexióim: Sajnos több tanuló hiányzott az oltás miatt. Egész órán mindenki lelkes volt és mosolygott. A koshi hangjára mindenki felfigyelt, tetszett nekik.
A tanulók érdeklődőek voltak, más csoportokhoz is odamentek érdeklődni. Tetszett, hogy senki nem akart más tantárgyat tanulni vagy olvasni. A telefonok is eltűntek a koshi hangjára. A Maci-kártyát mindig megnézik a tanulók, és meg is mutatják, hogy mi tetszik nekik. Ebből én következtetni tudok, hogyan érzik magukat. A Mythos- kártyával 2 tanulóval dolgoztunk óra után, mindkét tanuló problémát hozott, de az idézetes kártya segített nekik.
Meglepődtek a tanulók, hogy beálltam a mozgásba, jót nevettünk ezen együtt. Örülök, hogy nem rontottam el. Jó volt nekem is kipróbálni a gyakorlatokat.
Tesztet is megcsináltam, kaptam magamra is ihletet. A tanulók a tesztes feladatban 9-20-ig terjedő ponthatár között voltak.
A táblakép a korosztályuknak megfelelő szavakat tartalmazta. Fontos nekik a vadászat, mert vadászvizsga felkészítőre is járnak.
A mese maradt el, nem találtam ide mesét. Talán a tegnapi Boldogságóra képzés békás meséje ide illene.
A rajz is tetszett az osztály tanulóinak.

Jó volt újra együtt lenni fél év után, mert csináltuk a boldogságórákat, de nem egységesen. De most újra együtt volt a csapat és lelkesek voltak. Még aki, az óra elején a padon feküdt, ő is lelkesen pakolta a Maci-kártyákat.

Képek