* Mozgás! *

Dia5-3.jpg

2021. május
Az egy hetes projektünk a közlekedésről szólt, de beépítettem a mozgás témakörét is. Nem is olyan távoli asszociációval a bicikli, a gördeszka, a korcsolyák is szóba jöttek, egy kis segítséggel eljutottunk a csónakig és az úszásig is. Innen már csak egy segítő kérdéssel érkeztünk meg oda, hogy ezek a mozgások nem csak azt szolgálják, hogy egyik helyről eljussunk a másikra, hanem az egészség fontos része a mozgás, a sport. Megbeszéltük, hogy melyik testrész mozog a leginkább az egyes sportoknál, megneveztük, megmutattuk hol a lábunk, a karunk, stb. így a testséma alakítására is lehetőség nyílt. Mesei keretbe ágyazottan az adott sportra jellemző mozgással haladtunk végig a pályán. Végül a szivárvány ejtőernyőt vettük elő. Talán korai kiscsoportban az összehangolt mozgást elvárni, de nem is ez volt a cél. Most még csak ismerkedtünk vele, labdát, egy lufit, majd egy plüss állatkát igyekeztünk az ernyőn bent tartani. Ez a három tárgy teljesen másként viselkedett, ezért nem is volt olyan egyszerű ez a feladat.
Azon a napon, amikorra ezt a foglalkozást terveztem, sajnos elég zord idő volt kint, ezért a teremben kellett mozognunk. Azonban meg tudtuk ismételni a foglalkozást egy verőfényes délelőttön. Ekkor kiegészítettük egy új elemmel a játékot. A gyerekek maguk építhették meg az akadálypályát. Ekkor nem csak a feladatokat kellett megtervezni, de igen erősen össze kellett dolgozniuk, hiszen pl. az elemek összeillesztése már csak a méretek miatt is több gyermek együttes munkáját igényelte.

Képek