Mezőhegyes Kozma F. U. 17.

received_1377311192654854.jpeg

Megbocsájtás témája nagyon tanulságos volt a gyermekek számára.Papírból készített fejekre különböző arckifejezéseket rajzoltam,melyhez kapcsolódóan a gyermekek elmesélték érzéseiket,negatív,pozitív élményeiket.Megbeszéltük egyénenként azt,hogy csoporton belül ki az aki megbántotta az illető gyermeket és hogyan lehet bocsánatot kérni.Milyen bűvös szavakat lehet mondani a másiknak azért hogy a rossz érzés elmúljon és megbocsásson nekünk,ne haragudjon ránk.Végül minden gyermek lerajzolta ki az aki megbántotta már őt.

Farkas Orsolya Anna óvodapedagógus

A Csicsergő csoportnak Dudás Ágnes:Prücsök és a harag meséjén keresztül éreztettem a megbocsátás érzelem fontosságát. A mesét három gyermekkel dramatizáltuk. A mese jelentőségét, érzelmi tanúságát gyermeki szemlélettel kifejezték. Szotyit szeretni kell és sokat kell vele játszani. A mese alatt figyelmesen hallgatták a történetet. A szereplők motiváltak voltak a mesei játékra. Négy pár gyermekkel szituációs játékban mutattuk meg a vita, veszekedés, harag és a megbocsátás útjához vezető érzelmi feloldást.A fájdalmat könnycseppel, a megbocsátást szívvel fejezték ki egymás iránt. A hangulatot fokoztuk a Föld festéssel. Hiszen a Föld szeretetét és a hozzá füzödő sajnálatunkat és a megbocsátást is kifejeztük, mert az élethez a Földünk megóvása, környezetvédelme a gyermekek látásmódját erősíti.

Nagy – György Eszter óvodapedagógus

Képek