Közös célunk

16357910_737390806426783_1606873295_o.jpg

A tevékenységek leírása:

1. óra
A gyerekek körbeültek és ráhangolódásként az újévről, fogadalmakról, tervekről és célokról beszélgetünk. A gyerekek megfogalmazták, hogy miért fontos a célok kitűzése, mit tehetnek céljaik élérése érdekében, milyen akadályokkal kell megküzdeniük, kiknek a segítségére számíthatnak. Ezután a Közösgondolkodás feladat keretén belül a gyerekek kiválasztották a Tulipánná változott királyfi című népmesét. Meghatározták, hogy mit szeretett volna a királyfi elérni, milyen akadályokat kellett leküzdenie, kik és milyen tulajdonságai, képességei segítették megpróbáltatásai alatt és mi lett végül a jutalma.
A továbbiakban ők is megneveztek egy célt, amelyet legkésőbb a tanév végéig el szeretnének érni és ezt le is jegyezték a tervezőlapra. Aztán mindenki egyénileg kitöltötte a tervezőlapját, majd közösen megbeszéltük azokat.
Mivel már kevés időnk marad az ígéretkártyák elkészítésére, ezért a foglalkozás lezárásaként valamilyen pozitív megerősítést mondtak egymásnak, olyanokat, amelyek segíthetik a céljaik elérésében.

2. óra
A következő tanórát a hónap dalával indítottuk, majd valamilyen közös cél meghatározása következett. Hosszas tanakodás után a csoport közös célja, amelyet a tanév végéig el szeretne érni, a következő lett: a tanulásban a legjobb osztály. Megbeszéltük, hogy mit tehetnek ennek érdekében, milyen akadályokat kell leküzdeniük és kik segíthetnek. Mindezt a gyerekek le is rajzolták, majd a rajzokat felragasztották egy nagy kartonlapra. Végül a Közös célunk tablót kiegészítették motivációs idézetekkel, pozitív megerősítésekkel.
A tevékenység lezárásaként újra felolvastuk ezeket az idézeteket, megerősítéseket, amelyeket a gyerekek „magukkal vittek” nemcsak a közös cél, hanem a saját egyéni céljaik elérése érdekében.

Képek