Kalandparkunk
- Csoport neve: 9vadoc6b
- Speciális Általános Iskola
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Egészséges életmód
- (452 megtekintés)
A tevékenységek leírása:
1. óra
Ráhangolódásként egy mozgásos játékkal indítottuk a tevékenységet, amelynek címe a Földrengés. A játék során a gyerekeknek helyet kellett foglalniuk, amikor elhangzott, hogy földrengés. A gyerekek nagyon élvezték a játékot, s utána jó lehetőség nyílt beszélgetni a testmozgásról és annak fontosságáról a mindennapi életünk során.Ezután a különböző sportágakról készítettünk listát. Felsorolták, hogy milyen sportágakat ismernek, aztán, hogy milyen sporttevékenységeket űznek vagy szeretnének kipróbálni a mindennapokban.
A Lassított felvétel játék következett, amelynek során párban különböző sportos mozgásokat (korcsolyázás, sízés, labdajátékok, pingpong) mutattak be és a többieknek ki kellett találniuk, hogy milyen sportághoz kapcsolódik az adott mozgás. A játék után megbeszéltük, hogy ki hogyan érezte magát, mennyire sikerült az együttműködés a testmozgások kiválasztása és a bemutatása során.
Ezután egy újabb mozgásos játékra, a Tollpihefújásra kértük fel a gyerekeket. Ebben a játékban a tollpihét egy szalvétadarabbal helyettesítettük, a gyerekeket pedig két csapatra osztottuk. A terem egyik végéből indult a két csapat úgy, hogy minden csapat egy szalvétadarabot fújt maga előtt a levegőben. Ha a szalvétadarab leesett, akkor a csapatnak újra kellett kezdenie a játékot. A csapatok a játék kezdete előtt megbeszélték, hogy milyen stratégiát fognak alkalmazni a cél elérése érdekében, így mindkét csapatnak sikerült végül eljuttatni a szalvétadarabot a terem egyik végéből a másikba.
A foglalkozás lezárásaként meghallgattuk a Jól érzem magam boogie számot követve a benne szereplő instrukciókat.
2-3. óra
A következő tanórán ismertettük a gyerekekkel a Kalandparkunk című feladatot. Közösen ötletelve egy olyan képzeletbeli kalandparkot terveztek a gyerekek, amelyben a kalandozónak egy akadályokkal teli futás után hegyet kell mászni, majd a hegyről le kell jutni kerékpárral a völgybe egy tóhoz, amelyen át kell evezni egy kajakban ülve, aztán lóra kell pattani és el kell lovagolni az erdőben a legmagasabb fához, amelyről le kell hozni egy kitűzött zászlót és végül görkorcsolyázva kell megérkezni a zászlóval a célba.
Ezt követően a gyerekek megrajzolták a kalandpark különböző célállomásait. A téma lezárásaként megbeszéltük, hogy nekik hogyan sikerülne ezt a távot teljesíteni.