Jócselekedetek az osztályban

323528393_543603561153143_5354978495491450419_n.jpg

Az órát ismételten a hónap dalának meghallgatásával kezdtük, majd beszélgettünk arról, mik is azok a jócselekedetek, hogyan tudunk a másiknak jót, örömet szerezni, milyen kis apróságokkal.Kinek mivel. Végig vettük a családok tagjait, mivel is szerezhetünk örömet. Egy kis odafigyeléssel, segítéssel, kedves szóval. Nemcsak kapni jó, hanem adni is. Ezt a gyerekek mondták ki a beszélgetést követően. Azt tapasztaltam, hogy mióta benne vagyunk a programban, a gyerekek sokkal jobban odafigyelnek a másikra. Három jelenetet játszottak el. Ők találták ki, én csak a 4 kulcsmondatot írtam fel a táblára, hogy minek kell benne lennie. Az első csapat énekkari próbát játszott el, ahol a karmesternek hiányzott a kottatartója, majd készségesen segítettek neki azt odaadni. A második csapat egy karácsonyi családi életképet mutatott be, ahol a család minden egyes tagja jelen volt. Az anyára fektették a hangsúlyt, hiszen ő a családösszetartó kapocs. A harmadikban az egyik gyerek olvasott a másiknak egy mesét, majd jött egy harmadik, aki éppen labdázni szeretett volna. A foglalkozás végét beszélgetéssel zártuk, melyik szerepben mi volt a jócselekedet, esetleg mivel lehetett volna másképpen, máshogy, mással kifejezni a jót. Több megoldást is találtak a gyerekek. Hagytam, hogy maguk jöjjenek rá a jó megoldásokra. Közkívánatra meditációval fejeztük be az órát.

Képek