Így leszünk boldog óvodások

Így leszünk boldog óvodások

Az optimizmus téma feldolgozását igyekeztem úgy megtervezni, hogy az minden gyermek számára érthető legyen. Meggyőződésem, hogy változatos tevékenységek, a korosztálynak megfelelő játékos feladatokon keresztül formálhatjuk optimista szemléletük alakulását.
A foglalkozást mozgásalapú relaxációs gyakorlattal kezdtük. A ráhangolódás elősegítése érdekében meghallgattuk Bagdi Bella: „Pozitív gyerek vagyok” című dalát. Beszélgetésünk során megérkezett hozzánk Opti Lotti, aki segített nekünk a téma feldolgozásában, az optimista/pesszimista szavak értelmezésében. Megtanított bennünket arra, hogy nincs lehetetlen, nincs megoldhatatlan probléma.
Az elmúlt hónapot minden reggel a gyerekek által választott köszönési móddal indítottuk Közösen megalkottuk a csoport „Optimista köszönés” sorozatát (tenyérpacsi, ölelés, ökölpacsi, szívecske és a győztesek jele), hogy vidáman, felhőtlenül induljon a reggel.
Ezt követően „vigaszcsörgőnket”, annak a gyereknek adtuk a kezébe, akinek valami oknál fogva rossz napja volt, illetve szomorú volt. Elmondhatta mi bántja, társai pedig vigasztalásként különböző, jobbnál jobb tanácsokkal láthatták el. Öröm volt látni,
hogy a gyerekek milyen lelkesen, nagy odaadással törekedtek arra, hogy társukat felvidítsák, boldoggá tegyék.
Sor került „Tódi törpe varázsszemüvege” című mese meghallgatására is. A mese után minden gyerek elkészítette saját varázsszemüvegét, melynek lencséjében megörökítette, mi az,
amire vágyik, amit szebbnek, jobbnak szeretne látni.
A Mosoly világnapja alkalmából egymás arckifejezésének másolásával körbe adtunk
egy szelíd mosolyt, hogy a sor végére érve az sugárzó-nagy mosollyá váljon. Jó kis kacagó verseny kerekedett a végére.

Képek