Hálakert

Hálakert-1.o.-Kislángi-Tamási-Áron-Ált.-Isk..png

Az 1. osztályban a honlapon található foglalkozásterv szerint tartottuk meg az első Boldogságórát.
A gyerekek ismerték a hála szó jelentését, motiválta őket a téma és a bevezető beszélgetés, így nagy örömmel fogtak hozzá az alkotáshoz. Biztonság kedvéért készítettem virágsablonokat, de néhányan bátran vállalkoztak az önálló virágrajzolásra is. A virág közepére írták a nevüket, vagy rajzolták az óvodai jelüket. Nem mondtam, hogy minden sziromba kell rajzolni, egy gyermek kivételével mégis öt-öt esetet örökítettek meg a nebulók. Alkotás közben csendben beszélgettek egymással is, velem is – már ebben a stádiumban kezdtem meghatódni. A tanóra végén a gyermekek egyesével bemutatták hála-virágjukat, és kis rajzaik alapján megfogalmazták, hogy kinek és miért hálásak. Életkori sajátosságként a legtöbb kisgyerek aznapi, aktuális dologra gondolt szülőkkel, társakkal, tanító nénivel kapcsolatban. Néhány példa:
Megköszöni anyunak vagy apunak, hogy elhozta az iskolába, felkísérte a lépcsőn, hozta a táskáját, sőt: megengedte, hogy MA a gyermek cipelje a táskáját ☺…
Hálás a társának, barátjának, mert adott neki valamit, megköszöntötte névnapja alkalmából, segített neki…
A pedagógussal kapcsolatos hálamondatok maradjanak az én titkaim ☺.

Képek