Hála gyakorlása

2022-hala.jpg

Ebben a tanévben kezdtem el a Boldogságóra programot egy 11-es kertápolós osztállyal a Gennaro-ban. Az ELTE fejlesztő pedagógiai szakirányú továbbképzésére járok, és szakdolgozatomnak címe „Az érzelmi intelligencia fejlesztése értelmileg akadályozott tanulóknál.” Így nagyon örültem, hogy boldogságórát tarthatok az osztályban. Szerdánként tartottam a foglalkozásokat a hónap folyamán.
Az órákat rövid meditációval vagy a „Jól érzem magam” című dal éneklésével és táncolásával kezdtük. Ezután történeteket meséltem a hálával kapcsolatban (A csodakantár, A Hálafa története…) A történetek segítségével könnyebben megértették a tanulók, hogy mit jelent a hála, hogyan tudjuk kifejezni hálánkat a másik iránt, és miért lehetünk hálásak az életben, és mit érzünk a szívünkben, ha hálásak vagyunk valakinek.
A tankonyhán süteményt sütöttünk és sült finomságokat készítettünk. A hangulat így sokkal oldottabb és közvetlenebb volt, könnyebben megnyíltak a gyerekek egymás iránt. Só-lisztből szivecskéket készítettünk, és megajándékozták a diákok családtagjaikat, barátaikat. „Hálabefőttet főztünk”, kis papírcsíkokra írták a tanulók, hogy kinek miért hálásak. Óriás virágot rajzoltunk, aminek szirmaiba beírták a fiatalok, hogy kinek mit köszönhetnek meg.
Az órákat rövid meditációval vagy a „Szép nap, ölelj át engem” című dal éneklésével és táncolásával zártuk.
Úgy érzem érzékenyebbé, nyitottabbá, elfogadóbbá váltak a fiatalok a hónap végére. Nagyon jó kezdet volt, várom a folytatást!
Petrik Monika fejlesztő pedagógus

Képek