Fenntartható boldogság

Június- tartós boldogság
Ezt a boldogságórát is áprilisban csináltuk meg, mert a 12. c osztály tanulói érettségi előtt állnak, és nem járnak iskolába. Áprilisban 3 boldogságóra volt, kellett is, sok feszültséget csillapított le.
A boldogság téma pont ballagás előtti időszakban volt.

1.frontális: Minden tanuló leírta egy kis papírra, hogy mi az a 3 dolog, ami miatt büszke önmagára, illetve, ami boldoggá teszi igazán.
Sára nekem is adott papírt, így én is elgondolkodhattam ezen, nálam fontos a kíváncsiság: bármi legyen gazdagít, a lelkesedés és a szervezéssel örömadás.

2. Majd csoportmunkában dolgoztak a tanulók: Pár tanuló lerajzolta a tenyerét, és beleírták az ujjakba, hogy ők mitől boldogok.
3.Egy csoport kártyákkal dolgozott, tanácsokat írtak össze a képeknek, amiken arcok voltak, hogy mi tenné a szereplőket boldoggá! Készült róla fotó is!
4.Egy kisebb csoporttal beszélgettünk a boldogságról:
Először így indítottuk a kört: „Számomra a boldogság…….”
Majd konkrét idézeteket is kaptak, és erről beszélgettünk.
A boldogság semmi egyéb, csak a jó érzés.
Sohasem késő-sosem késő újrakezdeni, és soha nincs késő boldognak lenni. Jane Fonda
„Minden könnyebb, minden jobb, amikor az ember megengedi magának, hogy boldog legyen.” J.D.Robb
Két tanuló vállalta a rajzolást A galamb c. meséhez
5.A mese szüzséje: A királylány nem akart férjhez menni, otthon a palotában dolgozott. Bejött az ablakon egy galamb, akit megszeretett. A galamb férfivá vált, de a lány nem tartotta be a férfi kéréseit, eltűnt, amikor a lány elárulta. A lány elindult után, vándorolt érte éveket, de nem találta meg. Amikor hazajött apjától fürdőházat kért, ahová bárki mehetett, csak történetet kellett mesélnie. Így talált rá a galambra egy szolgálólány, aki elmesélte, h mi történt a galambbal. A királylány elment a kertbe és magához ölelte a galambot és csak ölelte. Az férfivá vált. Jött a lakodalmi, ami a mesében a boldogságra utal.
6.Majd az óra végén a tanulók önmagukat erősítő idézeteket húztak:- mindenki kért. Például:
Ragyogok, Biztonságban vagyok, Kiállok önmagamért, Stabil vagyok, Tele vagyok energiával, Bízok! Tudatos vagyok, Szeretem magam, Motivált vagyok, Fontos vagyok, bátor vagyok, Nyitva van a szívem, Pozitívan állok az élethez

7. Minden tanuló megkapta ezt a ballagási tarisznyájába
1) Értékes vagy, már most. Elég vagy!
2) Jogodban áll valóra váltani az álmaidat!
3) Sokkal többre vagy képes, mint most gondolod!
4) Sosem vagy egyedül!
5) Állj bele a teremtő erődbe! Dönthetsz!
6) Tegyél lépéseket, de ne görcsös energiából! Kicsi apró lépések szerepe!
7) Hatással vagy!

Kieg.
Június 1-én a 9. c osztályos tanulókkal megcsináltuk az Oxfordi boldogságmérő kérdőívet az első órában. Tetszett nekik, volt olyan tanuló, aki megköszönte ezt a feladatot. Igyekszem több csoportba becsempészni egy-egy feladatot. Jó, mert a tanulók örülnek a feladatoknak!

Képek