Erősségeink

február-2..jpg

Február- Megküzdési stratégiák
A hónap nagyon sok programot, feladatot és bizony kihívást tartogatott az osztálynak és nekünk, tanítóknak is. Február elején a farsangra készültünk, közös tánccal, műsorral. A befektetett idő és energia megtérült, vidám műsorunk nagyon nagy sikert aratott. Versenyekre készültünk és vettünk részt ebben a hónapban, ami sokszor állított bennünket nehéz helyzetek, kihívások elé. Volt két matematika verseny, versmondó verseny iskolai és iskolán kívüli is. A gyerekek kitartóan készültek ezekre az alkalmakra és szép eredmények születtek. A boldogságórák keretén belül beszélgettünk arról, hogy milyen nehéz helyzetekkel, kihívásokkal találkoztak már. Mi miatt szomorkodtak, szorongtak vagy esetleg féltek. Elmesélték, hogy kinek mi segített a stresszes helyzetek megoldásában. Volt, aki szüleihez, nagyszüleihez, barátaihoz fordult segítségért, volt, akinek a zenehallgatás segített, a figyelemelterelés, más tevékenység végzése, sportolás, kisállat szeretgetése, valami vidámra gondolás és az elvonulás is szerepelt ezek között a stratégiák között. Volt, aki teljesen egyedi és megható stratégiát dolgozott ki magának, az erősségeink feladatnál fel is dolgoztuk a kislány megküzdését. Kis tanítványunk már évekkel ezelőtt elvesztette édesapját, aki egy közúti balesetben vesztette életét. A gyász feldolgozására, az édesapa hiányának pótlására azt találta ki, hogy fürdés közben a zuhanyrózsán keresztül beszélget apukájával. Bevallása szerint mostanában már ritkábban, -főként, ha szomorúság éri- akkor alkalmazza ezt a technikát. Elkészítettük a csodálatos segítők feladatot és képregényt is rajzoltak néhányan. A választható feladatok közül az Erősségeink című feladatot választottuk. Négy nehézséget fotók, egyet rajz segítségével jelenítettünk meg. A választott nehézségek az aktuális feladatainkhoz, mindennapi problémáinkhoz kapcsolódtak. A következő címeket adtuk nekik: Versenyhelyzet, Veszekedés, Félelem, Környezetvédelem, Gyász. A Versenyhelyzet a versenyekre felkészülés nehézségeit jeleníti meg. A Veszekedés a mindennapi összezördülésekhez kapcsolódik. A Félelem, abból a szituációból építkezik, hogy az egyik tanítványunk nem merte a kötelezően feladott verset a többiek előtt elmondani, de végül a társak támogatása, biztatása, beszélgetések után sikerült leküzdeni ezt a nehézséget. A Környezetvédelem témához egyik sétánk adta az ötletet, mikor a falu külterületén egy illegális szemétlerakót találtunk. A gyerekek nagyon felháborodtak és megdöbbentek a látványtól. A Gyász pedig a fent említett kislány esetét mutatja be. A képek, rajzok mellé odaírtuk a bennük személy szerint vagy a csoportban együtt meglévő erősségeket, melyek segítettek szembenézni az adott problémákkal!

Képek