Ép testben ép lélek!

Kertészkedés.jpg

Május az egészséges életmód, a testmozgás jegyében telt el számunkra. Idén rendkívül szeszélyes időjárást teremtett ez az időszak, mi mégis rengeteget tartózkodtunk a szabadban, a természetben, amikor csak lehetőségünk adódott rá. Május 14-én is ezt tettük, hiszen a délutáni órákban, kellemes napsütésben túrázni indultunk a környéken. Hegyek-völgyek, dimbek-dombok között, szőlőhegyen, keskeny ösvényeken és tágas mezőkön vezetett utunk. A hegytetőn, a helyi kis kápolnánál megpihentünk, uzsonnáztunk, majd légző- és relaxációs gyakorlatokat végeztünk közösen. Megcsodáltuk a Tapolcai-medence csodálatos tanúhegyeit: Szigliget, Badacsony, Szent György-hegy, Csobánc, Hegyesd, Haláp vonulatai sorakoztak előttünk, jobbra pedig a Balaton víztükre csillogott a távolból. Sokáig gyönyörködtünk az elénk táruló táj szépségében és ismét megállapítottuk, hogy hazánk egyik legkülönlegesebb, leglélekemelőbb helyszínén élhetünk. A közel másfél órás kirándulásunk után kissé fáradtan ugyan, de kellemesen feltöltődve érkeztünk vissza az iskolába.

A hónap során sokat játszottunk, mozogtunk, nem csak a testnevelés órákon, hanem az óraközi szünetekben is. Jelszavunk lett az „ép testben, ép lélek” mondás, hiszen a bőrünkön tapasztaltuk a sport és a szabad levegőn való tartózkodás jótékony hatásait. Iskolánk évek óta kapcsolódik az iskolatej és az iskola gyümölcs programhoz is, így rendszeresen fogyasztottunk friss gyümölcsöket, zöldségeket, különböző tejtermékeket is, tehát az egészséges táplálkozásra is figyeltünk. Két nagy, színes plakát segítségével elméletben is rögzítettük, összefoglaltuk az egészséges életmódra vonatkozó alapelveket (alvás, táplálkozás, fogmosás, kézmosás, tisztálkodás, testmozgás, vízivás, lazítás), amik betartása mindenki számára fontos cél lett a jövőben.

A 3. osztályos tanulóink beneveztek egy pályázatra, aminek kapcsán vetőmagokat és 100 %-os gyümölcslevet kaptak műanyag flakonokban. A kiürült flakonokat félbe vágták, megtöltötték termőfölddel, majd belevetették a különböző magocskákat. A növénykéket közösen gondozták, ápolták, öntözték, aminek eredményeképpen egy kedves „bio-sarkot” alakítottak ki a tantermükben, ez lett az ő kiskertjük. Megtanulták, hogy mennyire lehet örülni a saját magunk által vetett palántáknak, amik ráadásul vegyszermentesek és egészségesebbek, mint nagyüzemi társaik. Együtt örültek a kis növények fejlődésének, növekedésének, ami motiváló lehet számukra a felnőtt életükben is.

Nem igazán a testmozgáshoz, inkább az alkotáshoz kapcsolódik beszámolóm befejező része, de úgy érzem, hogy megérdemel néhány szót, mondatot. Május 2-án volt idén Anyák napja, amire ajándéknak „Szeretet-befőttet” készítettünk a gyerekekkel, aminek az alapját kimosott, apró méretű tormás üvegek alkották. A külsejét szívecskével díszítettük és felcímkéztük az Anyukák számára, a belsejébe pedig 31 darab, pici, színes papírcsíkot tettünk. A csíkokra pozitív üzeneteket írtunk, majd feltekercseltük őket és így helyeztük be sorban őket az üvegbe. A hónap minden napjára jutott ez által egy kedves, köszönő, hálás mondat az anyukáknak, nagymamáknak. (Pl: Anya, szeretlek! – Te vagy számomra a mindenség! – Köszönöm az életem! – Hálás vagyok, hogy felnevelsz! – Mindig büszke lehetsz rám! – Akkor is veled leszek, ha felnövök! – Bocsánat, ha megbántottalak! …) Mivel az iskola épületébe senki nem jöhetett, ezért közösen megtanultunk egy verset, videóra vettük, amit ráadásként elküldtem az osztály messenger csoportjába Anyák napja vasárnapjának reggelén az édesanyáknak (www.youtube.com/watch?v=6xzJv7Msd6c).

Ez a hónap is tartalmasan, vidáman telt mindannyiunk számára. Új játékokkal, dalokkal, mondókákkal, mozgásos feladatokkal gyarapodtunk, amik szebbé tették a hétköznapjainkat.

Képek