Célok kitűzése és elérése

Célok kitűzése és elérése

Az órát a szokott módon körmódszerrel tartottam. Az óra első részében megkülönböztettük az értelmes és az értelmetlen célokat, példákat hozva mindkettőre. Megbeszéltük az aktuális cél és az életcél különbségét. A gyerekek közül néhányan már most meg tudták nevezni életcéljukat, ami nagy tudatosságra vall. A többség pedig egy-egy aktuális célról beszélt, amit el szeretne érni. Ezután arra kértem a tanulókat, hogy képzeljék el a 2023-as évüket egy filmként, és adjanak címet a saját filmjüknek. Megbeszéltük, ki érzi magát főszereplőnek és ki mellékszereplőnek saját filmjében. Rávilágítottunk arra is, kinek mire lenne szüksége ahhoz, hogy saját életében főszerepet játsszon. Az óra további részében egy „célbefőttet” készítettünk: Minden tanuló felírta egy cédulára, milyen fő célja van ebben az évben. A cédulákat összehajtva egy befőttesüvegbe helyeztük és lezártuk. A célbefőttet az év végén közösen kinyitjuk majd, és a gyerekek reflektálhatnak, mi valósult meg tervezett céljaikból. Az óra végén a gyerekek szoborként bemutatták, mivel töltötték a legtöbb időt 2023-ban. Végül egy olyan szobrokat jelenítettek meg, amelyekkel azt jelezték, hogy ebben az évben mivel szeretnék eltölteni a legtöbb időt.

Képek