Boldogító jó cselekedetek
- Csoport neve: Hajósdiák
- Zuglói Hajós Alfréd Magyar-Német Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Boldogító jócselekedetek
- (147 megtekintés)
Az óra első részében beszélgetőkörben a tanulók megosztották egymással, ki milyen jó cselekedetet hajtott végre az utóbbi időben. Következő feladatként arról a kijelentésről kellett eldönteniük, hogy szerintük egyetértenek-e vele vagy nem, hogy az adventi időszakban fontos, hogy minél több jó cselkedetet hajtsunk végre. Ehhez egy „véleményvonalon” kellett elhelyezkedniük a teremben. A vonal egyik vége jelentette az egyetértést, a másik az ellenzést. A véleményüket meg is kellett indokolniuk. Majd arra kértem őket, hogy alakítsák át úgy a mondatot, hogy mindenki egyetértsen vele. Az óra harmadik részében akváriummódszerrel vitát rendeztünk, amelynek témája az volt, hogy feltétel nélkül segítséget kell-e nyújtani minden rászorulónak. Az osztályt négy csoportra osztottam, minden csoportnak egy közös döntésre kellett jutnia a témával kapcsolatban. Ezután a csoportokból 1-1 tanulót akváriumszerűen beültettem a körbe, ahol a csoport véleményét kellett közvetíteniük, úgy hogy mindig kapcsolódniuk kellett az előttük szólóhoz. A külső körben ülők meghatározott időnként helyet cserélhettek velük, hogy további érvekkel támogassák csoportjuk véleménynyilvánítását.