„Bizalmas szívvel járom a világot”

Tervezet A boldogságfokozó hála témára

Időtartam: 3-4 óra

Beszélgető kör: Szómagyarázat /optimista-pesszimista/
Kis történet egy ikerpárról, akik közül az egyik megszállottan optimista, a másik
pedig javíthatatlan pesszimista volt. Rövid beszélgetés arról, hogy minden
rosszban lehet valami jó /ha más nem, akkor az okulás, és a tanulságok levonása
Játék: A hercegúrfi vizsgája
Kiválasztunk egy hercegúrfit, a csoport többi tagja maga a vizsgáztató bizottság. A feladat
a csoport számára az, hogy a butácska trónörököst mindenáron át kell engedni a vizsgán.
Ezt úgy kell megoldani, hogy miden feltett kérdésre /még a legegyszerűbbre is/ a hercegúrfi
rossz válaszokat adjon. A tanári kar pedig – csak hogy ne kelljen megbuktatni, hiszen ezért
a király a fejüket véteti – minden rossz válaszból igyekszik a lehető legjobbat kihozni. Addig
magyarázhatják, csűrhetik-csavarhatják a választ, amíg be nem bizonyítják, hogy az jó.
Játék: Szerencsére – Sajnos
/Lehet tanár-diák, diák-diák, csoport-csoport, egy személy-csoport leosztásban is játszani/
A lényeg az, hogy minden pesszimista mondatot egy optimista mondat kövessen!
Pl. Sajnos, ma egész nap esni foga az eső.
Szerencsére ez jó tesz az őszi vetésnek.
Sajnos elöntötte a víz a pincénket.
Szerencsére a tűzoltók pillanatok alatt kiszivattyúzták.
Sajnos minden ott tárolt dolog elázott…… stb.
/ A párbeszédeket a végtelenségig lehet játszani. /
A hónap dalának meghallgatása: Pozitív gyerek vagyok
Hírműsor: A változat: Kiscsoportban dolgozhatnak a gyerekek. Játékból ők meseország újságának
szerkesztői. Mindenkinek lehet egy-egy rovata /belföldi és külföldi hírek,
sport, kultúra, szabad idő stb./ Csak pozitív hírek kerülhetnek bele. Ezt lehet
úgy is, hogy negatív mesehősök megjavulásáról, jó útra téréséről tudósítanak
Pl. Megváltozott-e Döbrögi a 3. verés után?
Beszéljünk rá egy farkast a vegetáriánus étkezés előnyeire!
A hétfejű sárkány hogyan hasznosíthatná tűzokádó képességét?
Erősítsük a rút kiskacsa önbizalmát! Stb.
Motiváló mese: Nekeresd a térképen
Előzetes feladat: Gyűjtünk alliteráló neveket!
Boldog Béla, Lelkes Lívia, Örömteli Önön, Vidám Vera, Vicces Vali
Bizakodó Bella, Jókedvű Jónás, Mosolygós Mózes, Kedves
Kelemen, Humoros Hunor….
A mese feldolgozása az ajánlás szerint.
Mf. ajánlott feladatai: 22./1. páros munkában
23./2. kiscsoportos improvizációk
23./3. páros munkában
26./6. csoportmunka
27./7. szorgalmi feladat /optimista leltár/
Pocsék Áruk Fóruma
Készítsünk reklámot hasznavehetetlennek tűnő tárgyakról! Próbáljuk meggyőzni a nézőket ezek előnyös oldaláról, beszéljük rá őket a vásárlásra!
Pl. Mire lehet még jó egy – fél pár cipő
– lyukas zokni, vagy zacskó
– törött pohár
– száraz virág
– kerék nélküli autó
„Ne dobja el a dió héját, mert….. ” Az eltört tetőcseréppel….
„A fej nélküli baba még jó lehet….. ” A banán héját még….

Heti örömök: A tábla szélére felragasztunk egy fehér csomagoló papírt, melyre minden nap
feljegyezzük a sikereinket, örömeinket, minden jó dolgot, ami a csoporttal /vagy
valamelyik tagjával/ történt a héten. Péntekenként, a heti értékelés alkalmával
felolvassuk az egészet /akár meg is őrizhető/.

Fogalmazás órán: Mindenki hoz egy napilapot, melyből fel kell olvasnia egy hírt /lehetőleg jót/
Ha kevésbé jó a hír, tegyük jóvá!
Pl. Baleset történt a….úton. – Szerencsére személyi sérülés nem történt.

Drámajáték órán: Bizalomjátékok /Fababa, Lebegtetés, Vakvezető játékok, Fejjel a falnak, stb./

Várható eredmény: Igyekezzünk mindenkiben meglátni a jót. Fogadjuk el egymást olyannak, amilyen. Segítsünk a rossz szokások és tulajdonságok lefaragásában, de ne bírálattal és kritizálással, hanem szeretetteljes odafigyeléssel és támogató hozzáállással.