Bakancs

Bakancs.jpg

A januárban elvégzett feladatok:
Január a célkitűzések és azok megvalósításának hónapja. Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy egy értelmes élet megéléséhez mindig szükségünk van célokra. Fontos, hogy a tevékenységeinket helyes időbeosztással mindig tudatosan megtervezzük, igazodva a lehetőségeinkhez, körülményeinkhez. A megoldáshoz gyakran hosszú és nehéz út vezet, de könnyíthetünk a terheinken, ha azokat megoldandó feladatokként és nem akadályként kezeljük. Első foglalkozásunkat az „Irka-firka” és a „Körbe-körbe karikába” című rajzos elmélkedésekkel kezdtük, ami megteremtette a vidám alaphangulatot számunkra (KK. 33/1. és 2.). A Mf. 71. oldala alapján megbeszéltük, le is írtuk, hogy a helyes célokhoz jó tervezés, másokkal való beszélgetések, jegyzetelések, és a kitűzött célok előnyeinek előtérbe helyezése szükséges, illetve, hogy a megvalósítás után jutalmazzuk meg önmagunkat, ami további célok előirányzására buzdít minket.
Megoldottuk a 77. oldal keresztrejtvényét is, aminek megfejtése egy varázsszó lett: SIKERÜL! A szó kezdőbetűihez biztató mondatokat is alkottunk közösen, hogy soha ne adjuk fel a harcot álmaink beteljesítéséért. Játékos, mozgásos feladatként eljátszottuk a „Célba zokni” című játékot is, igaz, hogy mi nem zoknival, hanem teniszlabdákkal dobálóztunk. Mindenki annyiszor dobhatott, amíg sikerélményt nem szerzett a pontos célba találásával, ami a mi játékunkban egy fonott kosár volt.
Fő feladatként a „Bakancs” címűt választottuk. Ennek kapcsán arról beszélgettünk, hogy ki hogyan képzeli el magát 2 év múlva, milyenek lesznek a körülményei, hogyan fog tanulni, hogyan látja magát 5-6. osztályos korában, milyen álmai, vágyai vannak, amiket el szeretne érni addigra, mi az, ami előreláthatólag megvalósul. Erről rajzokat készítettek a gyerekek, amiket jelképesen egy pár kinyomtatott bakancs képe köré helyeztünk el a táblán (ez lett a főképünk). Azt is megbeszéltük, hogy mi az a bakancslista, ez arra ösztönzött minden tanulót, hogy olyan célokat, álmokat találjon magának, amiket mindenképpen el szeretne érni az életében, akár rövid, akár hosszú távon is. Kaptak egy fénymásolt listát is, amiből kiválogathatták, hogy 2021 nyarán melyek azok a tevékenységek, amiket szívesen megvalósítanának.
Pihenésképpen a „Hátra arc!” című játékot játszottuk párokban, amikor a párok egymás mögé álltak, a hátsó emberke rajzot készített az előtte álló hátára, akinek ki kellett találni és lapra lerajzolni a hátra rajzolt ábrákat. Párcserével mindenki kiélvezhette a játék adta örömöket. Foglalkozásaink zárásaként nagyon hatékony gyakorlatnak tűnt a Varázshópehely” című játék, aminek az a lényege, hogy a gyerekek tetszőlegesen sétálnak a teremben, elképzelik, hogy a felhőkből varázslatos hópihék hullnak, amelyek mindegyike egy pozitív életérzést hoz. Ilyen pozitív érzéseket kellett képzeletben elkapkodniuk, ha ez sikerült, leülhettek. Utána mindenki elmondta, hogy milyen érzéseket/érzést talált, és ezzel az élménnyel térhetett haza.
Nagy sikert aratott a „Mi lennék, ha kincs lehetnék?” című játék is, aminek kapcsán arról fantáziáltunk és elmélkedtünk, hogy egy éjszakai csodás átváltozás kapcsán másnap reggel a körülöttünk élők miből vennék észre, hogy megváltoztunk, hogy jobbak lettünk. Legfőbb célként azt tudatosítottuk magunkban, hogy megpróbáljuk ezt a „jóságot” a felszínen tartani, és mind önmagunk, mind a környezetünk számára a legjobbat tenni, nyújtani.

Képek