Az optimizmus gyakorlása

Boldogságóra tervezet

A foglalkozás helye: Kertvárosi Óvoda –Siklósi Úti tagintézmény
A foglalkoztatott korcsoport: vegyes életszervezésű
A foglalkozást vezeti: Ágoston Éva
A foglalkozás témája: Optimizmus
A foglalkozás ideje: 2017 november
A foglalkozás eszközei: mesepárnák, Bagdi Bella CD, magnó, színes ceruzák, rajzlapok, kivágott mosolygós napocskaforma, ragasztó
A foglalkozás célja: Az optimista szemlélet kialakítása játékos formában
A foglalkozás feladata: Önbizalom fejlesztés, pozitív energia sugárzása,érdeklődés felkeltése, fejlesztése, új ismeretek rögzítése, régebbi ismeretek felidézése
,
A foglalkozás felépítése
1. Eszközök előkészítése
2. Motiváció:
Spontán, a játékidőben színes vizuális eszközökkel (különleges színű színes ceruzák, zsírkréták) motiválom a gyerekeket a mesepárnákhoz. „Helyezkedjetek el hason, törökülésben, kényelmesen, hogy el tudjatok lazulni rajzolgatás közben!”
3.Mozgásalapú relaxációs gyakorlat:
„Irkafirka” és „Körbe-körbe karikába” játékokkal a foglalkozás nyugodt hangulatát megteremtem. 3x-4x mondjuk el a mondókákat.
4.Zenehallgatás:
Meghallgatjuk, Bagdi Bella „Pozitív gyerek vagyok” című dalát a mesepárnán kényelmesen elhelyezkedve. 1x
4. Kezdő éneklés:
Játékos utánzó mozdulatokkal: -guggolás, -felállás, -kéz magasban, -taps, -magastartás forgásközben, -taps 2x
6.Témafeldolgozás:
A mesepárnákra visszaülve megbeszéljük a dalból fakadó érzéseket, gondolatokat. Ismerkedünk az optimizmus-vidám és pesszimizmus-szomorú fogalmával. A nagycsoportosok bemutatják egyénileg is arcmimikájukkal a két tulajdonság közötti különbséget. A többi gyerek megpróbálja felvidítani, vagy még vidámabbá tenni nagycsoportos társát vicces, vidám mozdulatokkal, énekkel, verssel, stb.
7.A foglalkozás lezárása:
Bagdi Bella „Pozitív gyerek vagyok” című dalát hallgatva, énekelve asztalokhoz ülünk és szomorú, vidám arcokat festegetünk, amit a következő foglalkozáson a játékban tudunk felhasználni.