Az optimizmus gyakorlása

462579045_1619601428592731_5947052321476301903_n.jpg

Az optimizmus gyakorlása téma feldolgozása az elmúlt évben is izgalmasnak bizonyult. Kezdésként picit hosszabb ráhangolódást választottam, mivel az elmúlt egy két hét nagyon sok ingert hozott a gyerekek életébe. A Mindfulness tanfolyamról hozott tudatos mozgás gyakorlattal, majd légzésgyakorlatokkal próbáltunk lecsendesedni, végül egy rövid meditáció segítségével indítottuk el a témát. Miután mindenki feltöltődött pozitív energiával röviden átbeszéltük az optimista, pesszimista, pozitív szavak jelentését. Megelevenítettük azt a személyt, aki pozitív, megbeszéltük az ismérveit. Egy-egy gyerek eljátszotta, hogy milyen, amikor pozitív vagy optimista és milyen, amikor negatív vagy pesszimista. A többieknek ezt ki kellett találniuk, hogy mikor, melyik szerepben van. Megbeszéltük, hogy hogyan ismertük fel, hogy ki, milyen szerepben van, mik az optimista ember ismérvei. Meghallgattuk a hónap meséjét, majd együtt daloltunk, táncoltunk a hónap dalával. Azon a témán elindulva, hogy „más szemüvegen keresztül látja a világot” elkészítettük optimista szemüvegünket és meg is mutattuk, hogy tudunk benne optimistán járni. Célul kitűztük, hogy minden napban meg fogjuk keresni azt a jót, ami történt, hogy bizakodóak lehessünk a következő napokra is. Az órát meditációval zártuk, amiben rögzítettük, hogy mindenki tehet azért, hogy boldogabban, vidámabban, optimista szemüvegen keresztül szemlélje a világot.

Képek