Az optimizmus

1748743665.jpeg

Az órát egy kis ráhangolódással kezdtük. Minden diák olyan pozícióba relaxált, amelyik neki a legkényelmesebb volt. A feladat az volt, hogy próbáljanak meg olyan dolgokra, eseményekre gondolni, ami aznap nekik örömet okozott, ami miatt érdemes volt a napot elkezdeni. Egy pár perc múlva megbeszéltük, hogy kinek-mi jutott eszébe. Mindenki tudott olyan dolgot mondani, aminek örült, illetve a vidámabb gyerekek segítettek azoknak a társuknak is találni valami jót, akiknek nem indult jól a napjuk. Hisz azért minden rosszban van valami jó.
Majd arcjátékkal kellett kifejezniük, hogy kinek-milyen volt az aznapi hangulata. Olyan vicces arcokat is vágtak a gyerekek, hogy akinek rossz kedve volt, ő is elnevette magát.
Ezután mesét néztünk és megbeszéltük a mese alapján, hogy miért jó vidámnak lenni, pozitívan látni a dolgokat, nem szomorkodni.
Majd az osztályt két csoportra osztottuk és az volt a feladatuk, hogy egy egymást meg kellett nevettetniük viccekkel, történetekkel.
Az óra végén feladatlapot töltöttünk ki optimista és pesszimista szituációkkal kapcsolatosan.
Az óra nagyon jó hangulatban telt, mindenki jól érezte magát.

Képek