Az élet szép (2022. március)

275185209_698683407978851_8321171319822110801_n.jpg

Célom az volt az „Apró örömök” című témakörrel, hogy óvodásaim észrevegyék a mindennapok boldog perceit. Elsőként én osztottam meg velük életem örömeit:
„ – Van egy boldog családom, egy boldog cicám és vannak barátaim, akikkel nagyon szeretek együtt lenni. Örömet okoz az, hogy egészségesek. Van egy szép otthonom. Szeretek bejönni az óvodába és szeretem a gyerekeket. Szeretem a hivatásom. Szeretem a hobbijaim (spinning, jóga, kirándulás, kulturális programok, koncertek), amikből töltődöm. Szeretem a finom ételeket, italokat. Szeretek meditálni, pihenni. Ezek azok a dolgok, melyek örömet okoznak nekem. Szeretem az életem, a világ szép!”

Neked mi okoz örömet?
„ – Van két kutyám és szeretek velük játszani.”
„ – A logopédia. Szeretek ahhoz a nénihez járni.”
„ – Jó az ovi.”
„ – Kimehetek sétálni, bicózni, jöhetek oviba és van egy nagy családom.”
„ – A plüssöm, Pöttyös.”

A beszélgetőkört relaxációs gyakorlattal és zenehallgatással folytattuk, majd elmeséltem Bezzeg Andrea újabb történetét. A mese után a következő kérdésekre kerestem a válaszokat:

Milyen állatokat ismersz, akik termetüknél fogva lakhatnának Pirinkó vagy éppen Góliát házában?
A gyerekek Pirinkó házába tették a hangyákat, madarakat, csigákat, pillangókat, egereket, teknősöket. Góliát házába kerültek a macik, őzikék, kenguruk, elefántok, cápák, zsiráfok és az oroszlánok.

Mi kerülne egy szépen megterített asztalra? Soroljatok fel egészséges ételeket!
Az egészséges ételek csoportjába kerültek a gyümölcsök (mandarin, narancs, alma), zöldségek (répa, karalábé, karfiol) és ételek (spenót, húsleves).

Milyen ízeket ismersz?
Segítségemmel összeszedtük az alapízeket. A gyerekek pedig példákat mondtak arra, melyik íz édes (cukor, fagyi), keserű (gyógyszer), savanyú (citrom), sós (chips).

Hogy segíthetünk azoknak, akiknek valamelyik érzékszervük nem úgy működik, ahogyan nekünk?
Felsoroltuk érzékszerveinket. Eljátszottuk a kendős játékot, melyben tapintás alapján bekötött szemmel kellett felismerni a tárgyakat. A játék során a gyerekek megtapasztalhatták, milyen fontos érzékszerveink működése. A húgom egy biciklis baleset miatt olyan sérülést szerzett, hogy az ízlelését és szaglását elvesztette. Elmeséltem óvodásaimnak, milyen nehézségekkel kell szembenéznie testvéremnek az ízek és az illatok, szagok hiánya miatt a mindennapokban.
Csoportunkba második éve jár egy kisfiú, aki nagyon rosszul lát (szembetegsége: nystagmus – gyors szemtekerezgés, akaratlan szemmozgás). A gyerekek elfogadták csoporttársukat. Felsorolták, miben nyújtottak segítséget Máténak:
„ – Nem tudta kirakni a kirakót és segítettem neki.”
„ – Az udvaron megfogtam a kezét és segítettem neki átmenni a mászóka hídján!”
„ – Segítettem neki felöltözni.”

A beszélgetés után a munkafüzet feladataiból szemezgettünk.

Az elmúlt időszakban többet sütött a nap is. Örültünk annak, hogy közeleg a tavasz és egyre többet tartózkodhatunk a szabadban. Sokat sétáltunk a városban és a közeli parkokban. Egyik alkalommal biciklitúrán vettünk részt a nagycsoportosainkkal. Utunk során megfigyeltük az ébredező természetet, hallgattunk a csicsergő madarakat és megcsodáltuk városunk egyik erődjét.

A szülőket beszélgetéseink alkalmával pedig arra biztattam, hogy töltsenek minél több minőségi időt gyermekeikkel és velük együtt leljék meg az élet apró örömeit!

Képek