Az egészséges életmód téma feldolgozása egy általános iskola tanulásban akadályozott – különnevelt – tanulói által

20170330_123436.jpg

1.Bevezető rész: Előző anyagok átismétlés .
Hangulati előkészítés- zenére-mozgás bemelegítés . (Guggolás-törpe vagyok. Kar magasba emelése-óriás vagyok- Mindent legyőzök!)
Helyben járás. – Jókedvűek lettünk! Jól érezzük magunkat!
2.Fő rész: Milyen mozgásokat ismerünk? (Tantárgyi koncentráció-környezetismeret.)
Állatok mozgása.(Repülés, ugrás, mászás, futás,úszás.) Képen.
Az emberek mozgásaira gondoljunk. (Mozgásformák felidézése.) Hol tudunk mozogni? Testnevelés órán mit tudunk mozogni? Sportok felsorolása. A sportok felsorolása után gyűjtött képek felhasználásával .– Közösen PLAKÁT készítés. Közben olimpia említése, versenyeken való részvétel.
A sport élményt nyújt. Örömérzés. Célkitűzés: A sport örömforrás. Egészségünk megőrzésében fontos.
Differenciált feladatmegoldás.
Kisebbek (páros munkában). Piktogrammok a sportágakról. A sportágakról szavak- ezek fölé a megfelelő piktogrammok elhelyezése.
Ezután mindenki kiválaszt magának egy képet egy adott mozgásformáról, és kiszínezi.
Nagyobbak önálló (munkában) feladatlap megoldása. Feladatok: Szóhálóban sportágak neveinek kikeresése. Plakáton elrejtett mozgásformák kikeresése.
Piktogrammok alá a megfelelő sportágak nevének lejegyzése. Rajzoljon oda szívecskét amelyik sportágat szívesen művelné.
3. Bejezés: A testedzés fontosságának kiemelése. Egészségünk megőrzése, örömforrás megerősítése. Jutalom kiosztása, egészséges életmódra nevelés-egészséges táplálkozás- müzliszelet.

Képek