„Az általunk megélt valóság kézben tartása.”

20210301_1141321.jpg

Foglalkozásunkat relaxációval indítottuk. Az öt perces meditációhoz én írtam szöveget és a gyerekek tornaszőnyegen zenét hallgatva pihentek. Az órát körkérdéssel indítottuk. Kinek hogyan telt a hétvége és most hogyan érzi magát? Az első feladat az volt, hogy Bagdi Bella Bátorság dalát hallgatva a kinyomtatott szövegen húzzák alá azokat a mondatokat, amelyek a beteg gyerkeket bíztatják a Heim Pál Gyermekkórházban. Egy PPt bemutatóban gyűjtöttem össze a téma legfontosabb elemeit: Mi a stressz, pozitív és negatív stressz? Mi az akut és krónikus stressz? Miért nem kapnak gyomorfekélyt a zebrák? Hogyan lehet kezelni a feszültséget? Mi a megküzdés? Milyen stratégiákat használhatunk? Elmeséltem klasszikus megküzdési élethelyzeteket. Placid atya lágerben való túlélését. Régebbi és modern szakemberek véleményét ismertettem meg a gyerekekkel. Pl.Mérey Ferenc vagy Dr Almási Kitty. Ezután a probléma és az érzelemközpontú megküzdési stratégiákat ismertük meg és válogattuk a hozzájuk tartozó megküzdési módokat. A gyerekek szituációs kártyákat kaptak, az azon lévő kulcsokat kiszínezték és táblaragasztóval a megfelelő megküzdési módhoz ragasztották a kártyákat a táblára. Videón néztük meg egy osztály jelenetét, hogyan oldják meg egy osztálytársuk problémáját. (A fiút lopással gyanúsították) Megbeszéltük a különféle megküzdési módokat. A gyerekek szituációkat kaptak és csoportmunkában próbáltak különféle nehéz helyzeteket megoldani. Nehéz helyzeteket „kereteztünk” át Bagdi Bella Életbátorság dalával, úgy hogy a szókártyát átfordítottuk a másik oldalára. Végül stresszoldó technikákat színezőkön gyűjtöttünk össze.

Képek