„Az alma is finomabb, ha együtt esszük az első osztályban!”

„Az alma is finomabb, ha együtt esszük az első osztályban!”

Zsadányi Református Általános Iskola
Első osztály
Boldogságóra 3.
Társas kapcsolatok ápolása

Az elsősök már látták az ablakból, hogy érkezem hozzájuk, így hamar összepakoltak a padokról, hogy legyen helyünk. Ahogy kivettem a táskámból Boldog Dórát, az első padban ülő kisfiú azonnal magához is vette. Ő szokta fogni, ő vigyáz rá, amíg beszélgetünk egymással. A játékos feladatokat mindig kedvelik, hiszen ők már iskolások és már sok betűt megtanultak, már „majdnem mindent” el tudnak olvasni. Az óvoda – iskola átmenet segítése a célom az első osztályban a Boldogságórákkal. A gyermekek önbizalmának erősítése nagyban hozzájárul az iskolai teljesítményükhöz. Amikor beszéltem az iskola igazgatójával és a fenntartójával, akkor megerősítettek abban, hogy jó dolog a kezdeményezésem, mert ők is úgy látják, hogy a gyermekek kedvelik és a szülőknek is jó véleményük van a Boldogságórákról. A gyermekek többsége otthon elmeséli, hogy milyen volt a napjuk és a Boldogságórákról mindig pozitívan beszélnek. A baráti kapcsolatok erősebbek az iskolában, itt már tudatosabban segítenek egymásnak a gyerekek. A tanító néni is örül ezeknek a tevékenységeknek. Szívesen bent marad és ő is tevékenyen részt vesz a játékokban. Ez azért jó, mert később is tudják folytatni az elkezdett témát. Mindig jó a hangulat az osztályban.

Balázsné Barta Anikó
Óvodapedagógus

Képek