Árkos. Dr.Gelei József Általános Iskola

Óraterv

Helyszín: Dr. Gelei József Általános Iskola, Árkos
Osztály: 2. Osztály
Téma: Fenntartható boldogság
Célok:
• A boldogságfokozó gyakorlatok áttekintése
• A boldogságfokozó technikák gyakorlása, a gyakorlás szorgalmazása
• Társas készségek fejlesztése
• Együttműködés, tolerancia fejlesztése

Mozzanatok Tartalom Megjegyzés
1. Bevezető rész
– figyelem felkeltése

Ismétlés Jut eszembe…. – játék
A tanító elkezdi a játékot: Jut eszembe a rólunk a boldogság. A következő folytatja, azzal, amivel a társa befejezte: Jut eszembe a boldogságról …. Addig játszuk, amíg mindenki szót kap.

A boldogságórák témái
Pókháló- ábra: a témákat a boldogság címszó köré csoportosítjuk
Ötletbörze:
– A gyerekek felidézik azokat az információkat, élményeket, érzéseket, amit az adott téma feldolgozása során éreztek, tanultak

– a táblánál szemléltetjük
2. Főrész Közös gondolkodás, beszélgetés

Boldogságkoktél
A gyerekek elkészítik saját boldogságkoktéljukat a megismert technikákból. A kapott rajzon jelölik, miből áll az igazán hozzájuk passzoló keverék, és melyik technikából tennének bele kevesebbet, melyikből többet! Amikor az italok elkészültek, mindenki mondja el, milyet kevert magának, és indokolja is meg a választását!

Beszélgetőkör
Beszélgetés a boldogság fenntarthatóságáról
– arról, hogy hogyan lehet hatékonyan használni a tanév során megszerzett tudást!

Játék
Ötös
A gyerekeknek ötféle dolgot kell felidézniük magukban.
1. jó tulajdonságom
2. eddigi sikerem
3. jó cselekedetem
4. célom
5. megélt pozitív érzésem

Minden fordulóban háromig számolok, és háromra mutatok egy számot a kezemmel. Ugyanakkor a gyerekek is mutatnak egy számot. Aki ugyanazt a számot mutatta, mint én, az adott számhoz tartozó dolgot említheti meg magáról.

Boldogságország (plakátkészítés)
– Közösen megrajzoljuk a saját boldogságországunk határát.
A gyerekek utána párban dolgoznak:
– az ország zászlója
– az ország jelszava
– az ország madara
– az ország virága
– boldogiskola

Közösen összerakjuk a plakátot, majd értékeljük a csapatok és az osztály munkáját.

– a gyerekek párban dolgoznak

3. Befejezés Emlékezni fogok rád
A zárókör előtt egy perc gondolkodási idő!
Mindenki a tőle jobbra ülőhöz fordul, és elmondja neki, milyen kedves emléket visz magával róla a nyári szünetre.