Apró-po

DSC05168-1.jpg

Apró-po avagy apró örömök
Év eleje óta egyre több időt töltünk el egymással és figyeljük az érzéseinket így aztán egyre jobban tudjuk felismerni az apró különbségeket, ezáltal észre tudjuk venni az apró örömöket is. Ebben a hónapban a célunk e kellemes érzések átélése és megnevezése volt. Mivel az óvodások alapvető tevékenysége a játék így a játékidő során sok ilyen érzést juttattunk felszínre: Pl.: puzzle kirakásakor, fakockából torony építésekor, memória játéknál egy pár megtalálásakor stb. A gondozási tevékenységek során is volt mit beletenni az apró örömök „ tarsolyába”: Pl.: Sikerült felhúznom a cipőmet! Felfűztem egy hosszú gyöngysort! Egyedül tudok pisilni! Kifogtam egy halat a tóból! … Konkrét témaként is beszéltünk róla. Ekkor legtöbben valamelyik barátjukat említették, a családtagjaikat vagy kedvenc játékukat. A tavaszi ünnepkörben tevékenykedve a virágok, az időjárás változása, március 15 és a háziállatok témái kerültek elő. Nem csak beszélgettünk, hanem közvetlen tapasztalatokat is szereztünk pl.: virág illatának megszagolása az udvaron, a napfény melege az arcunkon, Nemzeti Ünnepünk közös megünneplése várépítéssel, kardozással. Az ebben a hónapban elhangzott mesékben is kerestük azt, aminek a szereplők örültek, ami jól esett nekik ( Nagytakarítás a napnál, A vajaspánkó stb). Mesehallgatás előtt csendesítésként, ill. meditációs gyakorlatként egy felhúzós zenélő játék hangját választottam, ami elég halk így különösen kellett figyelni arra. Ez időben lett szemüveges az egyik kisfiú, aki feszélyezve érezte magát ettől. Előzetes megbeszélés során megegyeztünk abban, hogy másnap hozza a szemüvegét. És hogy a 3-4 éves gyerekek mennyire empatikusak tudnak lenni egymással ezt az mutatja meg, hogy egy másik kisfiú szintén szemüveggel jelent meg másnap, igaz hogy az napszemüveg volt. Együtt örültünk, amikor mindketten felvették.

Képek