A mozgás öröme

tablo-sport.jpg

A „mozgás öröme” anyagot több tanítási órán dolgoztuk fel. Ez a hónap az osztályunknak a testmozgásról szólt: most volt a néptánc bemutatójuk, elkezdtek úszni járni, kimentünk játszani a városi játszótérre. Az elméleti hátteret előtte osztálytermi keretek között valósítottam meg.
Az első órát lazító gyakorlattal kezdtük: Arcizomlazítás játékosan. Aztán meghallgattuk, elénekeltük a hónap dalát. Ezeket a dalokat nagyon szeretik a gyerekek, táncoltak is rá. Utána átbeszéltük a mozgás elméleti hátterét: a fontosságát, egészségre, boldogságra való jótékony hatását. Megoldottuk a témához kapcsolódó rejtvényt. Felolvastam nekik Katicalány és Darázsfiú meséjét, megbeszéltük a tanulságot. Ezután a Nagy sportböngészőt néztük meg, megbeszéltük, milyen sportágakat ismernek. Kitöltöttük a munkafüzeti sportágválasztó táblázatát is (szeretem nézni, szeretem csinálni, szeretném kipróbálni). Az első órát meditációval zártuk.
A második óra elején ismét meghallgattuk a hónap dalát, közben színeztek a gyerekek „Gondozom a testemet, hogy egészséges maradjon.” . Rajz órán kis lapocskákat készítettek a különböző sportágok rajzaival. Közösen elkészítettük a tablót, az elkészült rajzocskákból kiraktuk a „sport” szót. A zárókörben megfogalmazták, hogy milyen gondolattal lettek gazdagabbak. A második órát is meditációval zártuk. Ezután az egész osztály együtt elment a városi játszótérre, ahol egy mozgalmas délutánt töltöttünk együtt.

Képek