A mosoly ragadós

9E2AA91E-22B9-41D4-BF09-2BA8C8821FFF-1.jpeg

Optimizmus hónapja
Ha én boldog és vidám vagyok, és optimistán szemlélem a dolgokat, akkor sokkal hamarabb tudok másokat is azzá tenni.
Ugyanígy működnek a kis gyerekek, a felnőttek és az idősek is. Aki pozitívan, optimistán gondolkodik tényleg jobban tűri a stresszes helyzeteket.
Az én osztályomban nagyon fontos, hogy a boldogságórás tevékenységekkel meg tudjam támogatni a gyermekeket. Nagyon szeretik a Bella dalokat.
Iskolánkban, névadónk emlékhetén minden évben felavatjuk a kis elsősöket és az ötödik osztályos tanulókat. A műsor kapcsán Bella dalt és hallgattunk. Nagy örömmel vették, hogy ők már ismerik, tudják. Minden kis tanítványom arcán ott ült a mosoly. Amikor visszamentünk a termünkbe kérték énekeljük újra. Októberben többször is meghallgattuk a hónap dalát. Nagyon szeretik hallgatni és énekelni is a dalaitokat.
Ne értsétek félre, hanem inkább nézzétek a jó oldalát annak, amit most megosztok veletek.
Az elmúlt három évben osztályomban nagyon sok tanító tartott órákat. Gyermekeim összetétele; több sajátos nevelési igényű valamint hátrányos helyzetű gyermek, különböző magatartási problémákkal, szociális- és családi háttérrel.
Ezekre már utaltam korábbi írásaimban is. Mivel részt vehettem Boldogságórás képzésen, és tematikusan dolgozunk, foglalkozunk a témával, bizton állíthatom, hogy a kollégák közül a legeredményesebben tudok együttműködni a gyerekekkel és dolgozni.
Azt hiszem ebben a legtöbb segítséget a boldogságóra nyújtja.
Megvásároltam a Pozitivity Felfedező kártya játékát is, amely az erősségeket hangsúlyozza. A gyerekek nagyon szeretik a Dobble játékot és ez hasonlít hozzá.
Készítettem tanulóimnak egy Pozitív szótárt, aminek az volt a lényege, hogy a hétköznapi, hozzájuk legközelebb álló dolgokat felírtam egy lapra és ezt kitettem a táblára. Ők pedig post it-ekre felírták saját gondolataikat, hogy hogyan tudják ezeket a tevékenységeket optimistán szemlélni. Nagyon élveztek ezt az órát is, és a képek között megtaláljátok, hogy ezután milyen arccal folytattuk tovább a napunkat.
Fontos hogy gondolkodásmódjukban, az érzelmek megélésében és a mindennapi, hétköznapi cselekvésekben tudják alkalmazni is az optimista szemléletet.
Az etika órán is megjelenik nálunk mindig a hónap témája. Konkrét drámai játékot készítettem ezzel kapcsolatban. A gyermekek, mivel szerepelni kellett, szívesen vettek részt, és mindig úgy alakítottam, hogy katartikus élményben legyen részük a végén.
Én ebben az évben átolvasom a megajánlott feladatokat, amelyeket a témakörhöz segítségként adtok, de a saját osztályom igényeit előtérbe helyezve olyan dolgokat találok ki, amelyekkel a legtöbb boldogságórás dolog célt érhet náluk.

Képek