A hála gyakorlása

71563665_1060166207651785_6122823227338129408_n-1.jpg

A hála gyakorlása
Kicsi adagokban kezdtem bevezetni a Boldogságórákat. A hálás gondolkodást beleszőttem a napi életünkbe. Hálavirágot adtam a gyerekeknek, differenciálva, a személyiségüket figyelembe véve, ami erősíti a gyengeségeiket. pl.:Azért adom, mert csendben pihentél, nem zavartad a társaidat (annak aki izeg-mozog, piszkálja társait, nem alszik), azért adom, mert gyönyörű színekkel színezted a hálafát (annak, aki nem szeret rajzolni) stb. A hálavirágot úgy készítettem, hogy kimásoltam a munkafüzetből a formát, és kemény kartonból vágtam ki, így elfér a gyerekek kezében, zsebében.
Elmeséltem a gyerekeknek a Hálafa történetét.
Fénymásoltam a feladatlapokból. Színeztünk hálafát. Kiszínezték a gyerekek azokat a dolgokat amiért hálásak lehetnek, lerajzolták társaik jelét, akinek hálavirágot adnának.
Gyakran használtam a hála szót.
Hálakezeket készítettünk, színeztük, rajzoltuk, kivágtuk, ragasztottuk.
A Hála foglalkozást zenére kezdtem, mert tudom a csoportom nagyon szereti a zenét. A világomban minden rendben van… dal fel is keltette az érdeklődésüket, nagyon vidáman táncoltunk. Utána törökülésben ülve elvégeztünk két relaxációs gyakorlatot: Napra forgó a napraforgó és a Lemegy a nap… Elcsendesedtek, így kezdtünk el beszélgetni a háláról. Miért lehetünk hálásak? Miért vagy hálás? – kérdeztem. A nagyobbak, bátrabbak mondták is a válaszokat, aminek hatására a kisebbek is válaszoltak. Aki nem a háláról beszélt azt is próbáltam úgy terelgetni, hogy érezze a jó dolgot meg lehet köszönni, hálásnak lehet lenni. A beszélgetést ezzel zártam: Ha süt a nap jobban érezzük magunkat. Tanuljuk meg ezt a rövid kis mondókát:” Nap, nap, nap, fényes nap, sugaraid bontogasd! Vigyázz rám, Napsugár, a boldogság megtalál.” Néhányszor elmondtuk, utána a Szép nap ölelj most át engem… zenére átvonultunk az asztalokhoz és színeztünk egy feladatlapot, amely a munkafüzet 5.oldaláról lett fénymásolva. Hálavirágot adtam a gyerekeknek, így zártam a foglalkozást.
2019-09-30.

Képek