A boldogító jó cselekedetek téma feldolgozása egy általános iskola tanulásban akadályozott – különnevelt – tanulói által
- Csoport neve: BoldogSNI
- Szabadszállási Petőfi Sándor Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Boldogító jócselekedetek
- (537 megtekintés)
Jó cselekedetek
1. Bevezetés
A program célja, hogy megerősítse a diákok önbecsülését, és elősegítse a boldogságukat.
Ez a mai alkalom már a negyedik összejövetelünk, mikor is pozitív dolgokkal, gondolatokkal ismerkedünk meg, illetve beszélgetünk róluk.
2. Először is ismételjük át, hogy az elmúlt három alkalommal milyen fogalmakkal ismerkedtünk meg?
Elsőként a HÁLA fogalmával ismerkedtünk meg.
– Mit jelent a hála?
– Mi mindenért lehetünk hálásak?
– Kinek lehetünk hálásak?
Második alkalommal az OPTIMIZMUSsal ismerkedtünk meg.
– Mit jelent ez a fogalom?
– Kinek, minek örülhetünk?
– Miért lehetünk optimisták, pozitívak?
– Mi lehet az ellentéte?
Harmadik órán pedig a TÁRSAS KAPCSOLATOKkal ismerkedtünk meg.
– Mi jut eszünkbe a barátságról?
– Miért jó, ha van barátunk?
– Kit tekinthetünk a barátunknak?
3. Mai témánk: A boldogító jó cselekedet.
Ezzel kapcsolatban mi jut eszünkbe?
– Tettetek már jót valakivel? Mi volt az?
– Vajon miért jó jót cselekedni?
– Hallottatok már arról a közmondásról, hogy jó tett helyébe jót várj?
Mit jelenthet? – beszélgetés.
4. Feladat: Írjunk 4 jó cselekedetet, amit eddig már tettünk vagy a családunkban vagy pedig az iskolában valakiért!
(Közös feladatmegoldás.)
5. Feladat: Titkosírás megfejtése.
Ha jól dolgozunk, egy értelmes mondatot kaphatunk, mely a mai témánkkal kapcsolatos.
– Megoldás: jót tenni öröm.
Mit jelenthet ez a mondat? – beszélgetés.
6. Feladat: Fejezzük be közösen a következő mondatokat!
– Azért szeretek jót tenni, mert…
– Azért szeretem, ha velem jót tesznek, mert…
7. Feladat: Állításokról való eldöntés, hogy az épp jó cselekedet-e vagy sem.
Amelyik jó cselekedetnek számít, amögé egy pici szívecskét rajzolunk.
8. Feladat: Szeretetlánc készítése.
Színes körökre ráírjuk mindenki nevét, majd a papírokat belehelyezzük egy kalapba.
Mindenki húz egy nevet, s aki nevét kihúzta, arról kell egy pozitív gondolatot megfogalmaznia.
Például: Én azt szeretem Lajosban, hogy…
9. Befejezés
Nagyon örülök, hogy ilyen tevékenyen részt vettetek a mai boldogság óránkon, s remélem a többi foglalkozás is ilyen remek hangulatban fog telni.