A barátság boldoggá tesz

IMG_20211130_104911.jpg

Társas kapcsolatok gyakorlása

A téma feldolgozása a szociális és az érzelmi kompetencia megfelelő fejlődésére, a pozitív társas kapcsolatok kialakítására irányult. Arra törekedtünk, hogy a gyermekek legyenek képesek észlelni a másik személy érzelmi állapotát, az adott társas helyzeteket, valamint próbálják meg értelmezni a körülöttük levő személyek viselkedését. Nemcsak a téma feldolgozásával kapcsolatos foglalkozások keretin belül, hanem mindennapjainkba is beépül olyan játék, mely által a gyermekek egymást jobban megismerhetik. Ezekkel a játékokkal erősítjük az egymásra való odafigyelést, a kötődést. Számos közös játékkal, tevékenykedéssel erősítettük az összetartozás érzését, az egymás iránti bizalom alakulását.
A foglalkozást az „Almát szedj, ügyesedj!” „A haragom kifújom, mint a cica nyújtózom”, „Domborítok, mint a cica, házba bújok, mint a csiga” relaxációs gyakorlattal indítottuk. A Bagdi Bella: „Ha boldog vagy…” dalával pozitív energiákat szabadítottunk fel, a gyermekek lelkesen, önfeledten táncoltak, mozogtak a zenére, majd a „Kis barátom, hogy vagy?” játékkal folytattuk a foglalkozást. Ezután készítettünk barátság karkötőt, amit z érzelmileg, hozzájuk legközelebb álló gyermeknek ajándékoztak. Érzékelős játékot – mezítlábas ösvényt készítettünk, amelyen egymást kellett vezetni, így lehetőség nyílt a baráti kapcsolatok, a bizalom alakítására, erősítésére. A foglalkozások alkalmával játszottunk „Szomorú Szilárd, és Boldog Blanka” szituációs bábjátékot is, amit a gyermekek nagyon élveztek. Készítettünk „Bartság-ujjlenyomatok” táblát is, amelyre a gyermekek egymás ujjlenyomataiból különböző ábrákat készítettek. A csoportunk összetételét illetően, a gyermekek sajátos nevelési igényű, tanulásban akadályozott gyermekek, ezért a feladatok elvégzésében, az érzelmek kifejezésében, megfogalmazásában sok segítséget igényeltek, igényelnek.

Képek