5. Sikertörténet

Óraterv 4.
A pedagógus neve: Martinákné Bok Noémi
Téma:Célok kitűzése és elérése
Osztály: Második évfolyam (2.B)
Felhasznált források: Bagdi Bella – Petőné Honvári Jolán: Boldogságóra – Kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek. Mental Focus Kiadó. Bagdi Bella – Petőné Honvári Jolán: Boldogságóra munkafüzet. Mental Focus Kiadó. Bagdi Bella: Világomban minden rendben van – Zenés pozitív megerősítések gyerekeknek – CD.
Dátum: 2016. december
Reflexió: A gyerekek nehezen értették meg, mi a különbség és hasonlóság a célok és az álmok között. Nehezen fogalmazták meg céljaikat. Ez a téma zötyögősebben indult, de az óra végére kikerekedett. Élvezték a közös történet megfogalmazását, körmesével.

1. Ráhangolódás
– Az előző órán a boldogító jó cselekedetekről beszélgettünk. Akkor megfogadtátok, hogy Karácsony előtt valami jót fogtok cselekedni a családotokkal. Kinek sikerült betartani?
– Ma a célok kitűzésével, elérésével fogunk foglalkozni.
– Mi az a cél? Mi a hasonlóság és különbség a célok és álmok között? (interaktív feladat)
– Milyen céljaik lehetnek a képeken lévő gyerekeknek? (személyiségfejlesztő kártyákról)

2. A téma feldolgozása
• Most egy különleges mesét fogok nektek olvasni. Hallgassátok figyelmesen!
• Kérdések feltevése, a mese feldolgozása.
• Írjátok fel a közeli és távoli terveiteket! ( kétfelé osztott körlapra)

3. A foglalkozás befejezése
• Találjunk ki együtt egy történetet! A címe: Sikertörténet
Legyen benne egy hős, aki nehezen éri el célját, de kitartásának eredményeképp végük sikerül neki. A következő kifejezéseket fel kell használnotok a mesében:
– …mindenképp meg akarta próbálni
– Az első nehézséget az jelentette…
– Összeszedte minden bátorságát…
– Mikor már úgy tűnt, hogy sikerülni fog…
– Hitt benne, hogy meg tudja csinálni, hiszen…
– …együtt ünnepeltek
• Időutazás játék
• Boldogság dal: Képes vagy rá

Sikerülnie kell!

Egyszer volt, hol nem volt, élt egy kislány, Juli. Miskolcon, az Észak-Kilián lakótelepen lakott.
Általános iskolába járt, második osztályba. Nagyon nehezen ment neki a matek.
Minden tárgyból ötöse volt, de ebből -akárhogy igyekezett- csak hármasa.
A tanító néni azt mondta, aki a következő dolgozatára ötöst kap, azt megjutalmazza
egy hercegnős matricával. Mindenképp meg akarta próbálni ötösre megírni a felmérőt, mert nagyon vágyott egy ilyen levonósra. Az első nehézséget az jelentette, hogy sehogy sem tudta megérteni a tízesátlépést. Összeszedte minden bátorságát és segítséget kért egy jó matekos
fiútól. Mikkor már úgy tűnt, hogy sikerülhet, megértette Juli a számolást, megbetegedett.
Nagyon köhögött és láza is volt. Az anyukája tudta, milyen fontos Julinak ez a felmérés. A doktor bácsi is hitt benne, hogy meg tudja csinálni, mert a kislánynak erős szervezete volt. Másnap láztalanul, de még sápadtan indult az iskolába. A felmérés remekül sikerült, ötös lett. Hazaérve -persze egy matricával gazdagabban- együtt ünnepelt a család.
Juli hamar kiheverte a betegséget.