4181.Nádudvar,Fő út 144-147. Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Csoport neve  :                             1.d osztály

Helye:                                           Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

                                                      Nádudvar , földszint 4.terem

A téma :                                       A hála gyakorlása

 

 Óra cél és- és feladatrendszere: A reális önszemlélet és az érzelmi intelligencia fejlesztése.

Tantárgyi koncentráció:             magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika

Az órát tartja:                             Tőzsér Jánosné    tanító

 Óravázlat                                   Boldogságóra, Hála I.


Idő:                                            
2021.szeptember 26.

 

 

 

 

 

Hála

 

Pedagógus tevékenysége  Gyerekek tevékenysége Módszerek, munkaformák Eszközök Célok
1.     Motiváció, ráhangolás: (7 perc)

– Reggeli sorakozás a terem előtt    Köszönés ölelés vagy pacsizás.

– Szép napot kívánok a gyerekeknek!

-Álljunk körbe és mondjuk el a „Domborítok ,mint a cica, házba bújok, mint a csiga””

 

 

 

 

 

 

 

 

A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:)

Bagdi Bella: Jól érzem magam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gyors elhelyezkedés

Mondókára hátat domborítják, majd behúzzák a fejet és a nyakat a mellkasuk védelmében, és  a sarkukra kuporodnak

. Ezt néhányszor megismételik.

 

 

Hallgatják és

értelmezik a

dalszöveget, aki akar,

dúdol, énekel.

 

 

 

 

frontális

 

 

1.számú melléklet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.számú melléklet

 

laptop

/https://www.youtube.com/watch?v=WiEPpCCMd38/

 

Választhat, hogy a szívre vagy a kézre teszi a kezét.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nyugodt ,derűs

légkör megteremtése,

érzelmi ráhangolódás

az órára.

3.A Téma bevezetése :Hála (15 perc).

Ki tudja mi az a hála? A hála szívből jövő köszönet. A hála az a köszönet, az az érzés, amit alig tudunk elmondani.  Akik hálásak, azok boldogabbak. Most mindenki kap egy kártyát, amire felírtam filccel a nevét és az óvodaijelét. Mindenki lerajzolja magát erre, és mindenki lerajzolja maga mellé azt a személyt (barátot, családtagot stb.), akinek hálás valamiért. Azt is lerajzolhatja vagy odaírhatja, hogy miért hálás.

 

Mindenki rajzol. Közben zenét hallgatnak.

Bagdi Bella :Hála

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

egyéni munka

 

 

 

 

 

Kártyák

3.számú  melléklet

 

 

 

 

 

 

 

4.számú melléklet

CD hallgatása

https://www.youtube.com/watch?v=6yWpmWKwcvM

Kreativitás,

finommotorika

fejlesztése

4. A TÉMA FELDOLGOZÁSA (13 perc)

Mindenki elmondja, hogy mit rajzolt, kinek és miért hálás.

 

Szív formában elhelyeztük a kész kártyákat.

 

 

 

 

 

Örömmel mondták el ,hogy kit rajzoltak rá és miért. egyéni munka  

 

 

 

6.számú melléklet

Gondolkodás, szóbeli

kifejezőkészség

fejlesztése. Az agy

„pozitív”

üzemmódban, a szív

 

boldog.

5. AZ ÓRA LEZÁRÁSA (5 perc)

Meditáció :lefekszünk a szőnyegre , Lehunyjuk  a szemünket és figyelem a légzésemet, és engedem, hogy megérkezzen a figyelmem a belső világomba.

Szép lassan mély levegőt veszek, aztán lassan kieresztem az orromon. Arra gondolok, hogy hálás vagyok a barátaimért, szeretteimért.

S lassan kinyitom a szemem.

 

 

6.Értékelés (5perc)

Téma továbbgondolása

 

Olvasmányajánló: A csodakantár című mese elolvasása /Otthon olvassa fel valaki!/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Figyeljen a mese szövegére s arra ,hogy ki kinek lehet hálás  a történetben!

 

 

frontális munka

 

 

szőnyeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.számú melléklet

 

 

A meditáció

megszünteti a

fölösleges lelki

okokat, feloldja a

boldogtalanság

érzését. Harmóniát,

kiegyensúlyozottságot,

belső békét teremt.

 

 

 

 

 

Lapon megkapja a mese szövegét.

 

Szövegértés fejlesztése, pozitív élmény feldolgozása ,megértése.

Képek