4181.Nádudvar,Fő út 144-147. Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Csoport neve: Huncutkak 3.d
- Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (79 megtekintés)
Csoport neve : 1.d osztály
Helye: Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Nádudvar , földszint 4.terem
A téma : A hála gyakorlása
Óra cél és- és feladatrendszere: A reális önszemlélet és az érzelmi intelligencia fejlesztése.
Tantárgyi koncentráció: magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika
Az órát tartja: Tőzsér Jánosné tanító
Óravázlat Boldogságóra, Hála I.
Idő: 2021.szeptember 26.
Hála
Pedagógus tevékenysége | Gyerekek tevékenysége | Módszerek, munkaformák | Eszközök | Célok |
1. Motiváció, ráhangolás: (7 perc) – Reggeli sorakozás a terem előtt Köszönés ölelés vagy pacsizás. – Szép napot kívánok a gyerekeknek! -Álljunk körbe és mondjuk el a „Domborítok ,mint a cica, házba bújok, mint a csiga””
A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:) Bagdi Bella: Jól érzem magam
|
Gyors elhelyezkedés Mondókára hátat domborítják, majd behúzzák a fejet és a nyakat a mellkasuk védelmében, és a sarkukra kuporodnak . Ezt néhányszor megismételik.
Hallgatják és értelmezik a dalszöveget, aki akar, dúdol, énekel. |
frontális |
1.számú melléklet
2.számú melléklet
laptop /https://www.youtube.com/watch?v=WiEPpCCMd38/ | Választhat, hogy a szívre vagy a kézre teszi a kezét.
Nyugodt ,derűs légkör megteremtése, érzelmi ráhangolódás az órára. |
3.A Téma bevezetése :Hála (15 perc). Ki tudja mi az a hála? A hála szívből jövő köszönet. A hála az a köszönet, az az érzés, amit alig tudunk elmondani. Akik hálásak, azok boldogabbak. Most mindenki kap egy kártyát, amire felírtam filccel a nevét és az óvodaijelét. Mindenki lerajzolja magát erre, és mindenki lerajzolja maga mellé azt a személyt (barátot, családtagot stb.), akinek hálás valamiért. Azt is lerajzolhatja vagy odaírhatja, hogy miért hálás.
Mindenki rajzol. Közben zenét hallgatnak. Bagdi Bella :Hála
|
|
egyéni munka |
Kártyák 3.számú melléklet
4.számú melléklet CD hallgatása https://www.youtube.com/watch?v=6yWpmWKwcvM | Kreativitás, finommotorika fejlesztése |
4. A TÉMA FELDOLGOZÁSA (13 perc) Mindenki elmondja, hogy mit rajzolt, kinek és miért hálás.
Szív formában elhelyeztük a kész kártyákat.
| Örömmel mondták el ,hogy kit rajzoltak rá és miért. | egyéni munka |
6.számú melléklet | Gondolkodás, szóbeli kifejezőkészség fejlesztése. Az agy „pozitív” üzemmódban, a szív
boldog. |
5. AZ ÓRA LEZÁRÁSA (5 perc) Meditáció :lefekszünk a szőnyegre , Lehunyjuk a szemünket és figyelem a légzésemet, és engedem, hogy megérkezzen a figyelmem a belső világomba. Szép lassan mély levegőt veszek, aztán lassan kieresztem az orromon. Arra gondolok, hogy hálás vagyok a barátaimért, szeretteimért. S lassan kinyitom a szemem.
6.Értékelés (5perc) Téma továbbgondolása
Olvasmányajánló: A csodakantár című mese elolvasása /Otthon olvassa fel valaki!/ |
Figyeljen a mese szövegére s arra ,hogy ki kinek lehet hálás a történetben! |
frontális munka |
szőnyeg
5.számú melléklet
| A meditáció megszünteti a fölösleges lelki okokat, feloldja a boldogtalanság érzését. Harmóniát, kiegyensúlyozottságot, belső békét teremt.
Lapon megkapja a mese szövegét.
Szövegértés fejlesztése, pozitív élmény feldolgozása ,megértése. |