Online feladatbank – Nem járhattam iskolába

Nem járhattam iskolába

Elevenítsetek föl az eddigi olvasmányélményeitek alapján olyan történeteket, történelmi eseményeket, irodalmi, filmbeli élményeket, amelyek arról szólnak, hogy valaki úgy fejezte be a tanévet, hogy nem járhatott iskolába! (Ennek oka bármi lehet, pl. betegség.)

Mi motiválta ezeket a diákokat?

Kérdezd meg erről a témáról a szülőket, nagyszülőket is!

Grafikával egészítsétek ki a történetgyűjteményeteket!

Online feladatbank – Nem járhattam iskolába
alkotó
egyéni
Korosztály: Középiskolások
Eszközök: Íróeszköz, papír vagy Google Document
Megosztás:
Még több játékos gyakorlat a Boldogságóra könyvekben
Ismerd meg a több mint 200 személyiségfejlesztő játékot és gyakorlatot tartalmazó Boldogságóra könyveket!
Pozitivity, a pozitív gondolkodást fejlesztő családi társasjáték
Hozzájárul a pozitív énkép kialakulásához, erősíti az önbizalmat és az erősségekre irányítja a figyelmet.

Ízelítő az elméletből – A célok kitűzése és elérése

A tartós boldogság elérésének egyik legfontosabb stratégiája egy értelmes életcél kitűzése és elérése.

A célok elérésével kapcsolatos néhány kutatás

Richard Wiseman, amerikai pszichológus tudományos vizsgálatot folytatott a motivációról. A programban több mint 5000-en vettek részt a világ minden tájáról, akik különféle célokat akartak elérni. Az egyik csoportot 0,5 évig követték, a másikat 1 évig. A program kezdetén a résztvevők többsége meg volt arról győződve, hogy jól fog teljesíteni. Mégis a program végén csupán 10 % érte el a célját.

Ennek a 10%-nak mindig volt tervük. Továbbá végső céljukat számos közbülső célra bontották, amelyek konkrétak és mérhetők voltak. Így lépésről lépésre alakítottak ki egy olyan folyamatot, amellyel megszabadultak azoktól a félelmektől és megingásoktól, amelyeket a nagyobb célok váltottak volna ki belőlük. Például: ha egy új állás megszerzésében jelölték meg a céljukat, az lett sikeres, aki megfogalmazta, hogyan írja újra az önéletrajzát még az első héten, majd az elkövetkező fél év során kéthetente megpályázott egy újabb állást.

A másik módszer, amit alkalmaztak a sikeres résztvevők, hogy a céljaikról beszéltek pl. a barátaiknak. A kudarctól való félelmet lehet, hogy enyhíti, ha céljainkat megtartjuk magunknak, ám ebből a vizsgálatból kiderült, hogy azt is megkönnyíti, hogy mégse változtassunk az életünkön.

Ezeken kívül gyakran felidézték azokat az előnyöket, amelyekkel céljuk elérése járhat. Például, ha fogyás volt a tét, a sikeres résztvevők azt említették meg, milyen jól fognak mutatni egy számmal kisebb ruhában. Míg a sikertelen résztvevők inkább arról beszéltek, ha nem sikerül lefogyniuk, továbbra is elégedetlenek lesznek a külsejükkel. Fontos módszer még, hogy mindig megjutalmazták magukat, amikor egy részcélt sikerült elérniük.

S végül, amit a sikeres résztvevők a leggyakrabban alkalmaztak, hogy leírták a céljaikat a lehető legkonkrétabban.

Megtaníthatjuk gyermekeinknek a hatékony célkitűzés és a célok melletti elköteleződés készségét. Erről szól a Boldogságóra programunk ötödik hónapja.

 

Nem járhattam iskolába

Elevenítsetek föl az eddigi olvasmányélményeitek alapján olyan történeteket, történelmi eseményeket, irodalmi, filmbeli élményeket, amelyek arról szólnak, hogy valaki úgy fejezte be a tanévet, hogy nem járhatott iskolába! (Ennek oka bármi lehet, pl. betegség.)

Mi motiválta ezeket a diákokat?

Kérdezd meg erről a témáról a szülőket, nagyszülőket is!

Grafikával egészítsétek ki a történetgyűjteményeteket!

Online feladatbank – Nem járhattam iskolába
alkotó
egyéni
Korosztály: Középiskolások
Eszközök: Íróeszköz, papír vagy Google Document
Megosztás:
Még több játékos gyakorlat a Boldogságóra könyvekben
Ismerd meg a több mint 200 személyiségfejlesztő játékot és gyakorlatot tartalmazó Boldogságóra könyveket!
Pozitivity, a pozitív gondolkodást fejlesztő családi társasjáték
Hozzájárul a pozitív énkép kialakulásához, erősíti az önbizalmat és az erősségekre irányítja a figyelmet.

Ízelítő az elméletből – A célok kitűzése és elérése

A tartós boldogság elérésének egyik legfontosabb stratégiája egy értelmes életcél kitűzése és elérése.

A célok elérésével kapcsolatos néhány kutatás

Richard Wiseman, amerikai pszichológus tudományos vizsgálatot folytatott a motivációról. A programban több mint 5000-en vettek részt a világ minden tájáról, akik különféle célokat akartak elérni. Az egyik csoportot 0,5 évig követték, a másikat 1 évig. A program kezdetén a résztvevők többsége meg volt arról győződve, hogy jól fog teljesíteni. Mégis a program végén csupán 10 % érte el a célját.

Ennek a 10%-nak mindig volt tervük. Továbbá végső céljukat számos közbülső célra bontották, amelyek konkrétak és mérhetők voltak. Így lépésről lépésre alakítottak ki egy olyan folyamatot, amellyel megszabadultak azoktól a félelmektől és megingásoktól, amelyeket a nagyobb célok váltottak volna ki belőlük. Például: ha egy új állás megszerzésében jelölték meg a céljukat, az lett sikeres, aki megfogalmazta, hogyan írja újra az önéletrajzát még az első héten, majd az elkövetkező fél év során kéthetente megpályázott egy újabb állást.

A másik módszer, amit alkalmaztak a sikeres résztvevők, hogy a céljaikról beszéltek pl. a barátaiknak. A kudarctól való félelmet lehet, hogy enyhíti, ha céljainkat megtartjuk magunknak, ám ebből a vizsgálatból kiderült, hogy azt is megkönnyíti, hogy mégse változtassunk az életünkön.

Ezeken kívül gyakran felidézték azokat az előnyöket, amelyekkel céljuk elérése járhat. Például, ha fogyás volt a tét, a sikeres résztvevők azt említették meg, milyen jól fognak mutatni egy számmal kisebb ruhában. Míg a sikertelen résztvevők inkább arról beszéltek, ha nem sikerül lefogyniuk, továbbra is elégedetlenek lesznek a külsejükkel. Fontos módszer még, hogy mindig megjutalmazták magukat, amikor egy részcélt sikerült elérniük.

S végül, amit a sikeres résztvevők a leggyakrabban alkalmaztak, hogy leírták a céljaikat a lehető legkonkrétabban.

Megtaníthatjuk gyermekeinknek a hatékony célkitűzés és a célok melletti elköteleződés készségét. Erről szól a Boldogságóra programunk ötödik hónapja.