Boldogságóra Pedagógus Nagyköveteink
Mit vállal a Boldogságóra Pedagógus Nagykövet?
- a Jobb Veled a Világ Alapítvány szervezésében Boldogságóra képzést tart, a résztvevőkkel kapcsolatot tart, és utánköveti tevékenységüket,
- intézményében Boldogság napot szervez,
- élményszerű programot, tájékoztatót szervez szülőknek a Boldogságóra Program alapján,
- szakmai napot, nyilvános műhelymunkát, tájékoztatót szervez a helyi közösségben oktató-nevelő munkát végzőknek a Boldogságóra Programról,
- Bázisprogram keretében a Boldogságóra Programot kiemelt tevékenységként népszerűsíti,
- sajtó megkeresés esetén bemutató órát tart,
- a Boldogságóra blogján vagy más pszichológiai/pedagógiai/életmód tematikájú portálon történeteket oszt meg a boldogságóráról,
- a Boldogság világnapja alkalmából (március 20.) olyan tevékenységet szervez, ami a helyi közösséget élményszerűen megszólítja,
- A Boldogságóra Diák Nagykövetek (12+ éves) kiválasztásában és támogatásában részt vesz,
- Boldogságóra online Klubot vezet,
- A Jobb Veled a Világ Alapítvány élő/online rendezvényein előadóként/műhelymunka vezetőként szerepet vállal.
Nagyköveteink
Bemutatkoznak a nagykövetek
Barabás Renáta
SZE Apáczai Csere János Pedagógiai, Humán- és Társadalomtudományi Kar, Győr
Berencsi-Eke Csilla
Vermesy Péter Általános Iskola és AMI, Maglód
Bessenyei Krisztina
Pszichológus, tanár és képző
Segítő szakember és két csodás gyermek édesanyja vagyok. A Boldogságóra program évek óta szerves része az életemnek. A képzések, eladások vagy workshop-ok alkalmával igyekszem hitelesen közvetíteni a program pozitív pszichológiai hátterét, ill. megfelelő felkészültséggel és érzékenységgel reagálni a felmerülő kérdésekre. A gyerekeim nevelése a magánéletemben is lehetőséget kínál a boldogságórás tudás gyakorlatba való átültetésére, a folyamatos fejlődésre. Az elmúlt években több száz elkötelezett pedagógussal dolgozhattam együtt személyesen vagy online formában, felemelő tapasztalásokat megélve. Remélem és hiszem, hogy a boldogságórák által hiánypótló és szemléletformáló támogatást tudunk nyújtani az oktatásban – miközben magam is egyre rugalmasabb, optimistább és nyitottabb szívű emberré válok.
Bezzeg Andrea
Alsójózsai Kerekerdő Óvoda, Alsójózsa
A Boldogságóra Program megismerése előtt is az érzelmi intelligencia volt az egyik érdeklődési területem, tevékenységeim, innovációim is erre orientálódtak. 2017-ben kaptam felkérést az óvodai korosztály számára készített kézikönyvben megjelenő mesék megírására valamint az ehhez kapcsolódó munkafüzet összeállítására. Társszerzőként 10 témafeldolgozó mesét írtam, amelyeket gondolatébresztőkkel, mondókákkal is kiegészítettem. A mai napig személyesen és az online térben is nagyon sok visszajelzést kapok a pedagógusoktól ahogyan feldolgozzák a témákat a mesék által. 2018 – ban Címátadó Ünnepségen beszéltem a boldogságórás tapasztalataimról valamint egy szakmai turné egyik állomásán szekciót vezettem az érdeklődő kollégáknak. Hiszem, hogy az önfeledt mosoly a közös játék a gyermeki és szülői bizalom olyan erővel bír, amely minden pedagógus éltetője. Lelki gazdagság ez. Talán az egyik legnagyobb élményem: amikor egy édesapa felhívott és elmondta milyen jó, hogy belépett a házuk ajtaján az ölelés. Ezt 6 éves fiának köszönheti aki „boldogság morzsákat csipegetett.” Több alkalommal jelent meg cikkem a Boldogságóra Program blog oldalán. Az írás számomra önkifejezés és terápia is egyben, s ha ezzel még adhatok is, az engem is jó érzésekkel tölt el. Ezt a jövőben is szeretném folytatni.
Botos Gyöngyvér
Plugor Sándor Művészeti Líceum, Sepsiszentgyörgy
Dérné Bozóki Éva
SZVK Janikovszky Éva Tagintézmény, Szeged
Kollégiumi nevelőtanárként rendszeresen tartok csoportfoglalkozás formájában boldogságórákat középiskolás diákoknak. A tinédzserek tele vannak kétségekkel, hamar elkeserednek, ha valami nem sikerül úgy, ahogy szeretnék. Nagy segítséget jelent számukra, hogy a boldogságórákon újra és újra megerősítést kapnak arról, hogy higgyenek magukban, abban, hogy le tudják küzdeni a nehézségeket, hogy érdemes álmodniuk, mert leginkább rajtuk múlik, hogy meg tudják-e valósítani a céljaikat. A foglalkozások alkalmat adnak arra is, hogy egymásban is a jót fedezzék fel, és közben erősödik bennük a felelősségérzet is egymás iránt. Számomra pedig ezek a foglalkozások lehetőséget adnak személyiségük, problémáik alaposabb megismerésére, valamint arra, hogy célzottabban támogathassam őket. Mindenkinek szívesen ajánlom a Boldogságóra Programot.
Dombi Imréné, Marica
Derecskei Bocskai István Általános Iskola, Derecske
Dr. Bíró Violetta
Tolna Megyei Gyermekvédelmi Központ 4. számú Hőgyészi Gyermekotthona, Hőgyész és Szekszárdi Babits Mihály Általános Iskola, Szekszárd
Fábiánné Morvai Dóra
Báthory István Sportiskolai Általános Iskola, Veszprém
Már az indulástól a Boldogságóra Program elkötelezett híve vagyok, mint osztályfőnök, és etikát tanító pedagógus használom a tankönyveket, amelyek szerkesztésében magam is részt vettem. Az ország első Boldog, majd Örökös Boldog Iskolájának- a Veszprémi Báthory István Sportiskolai Általános Iskola- tanáraként és a program helyi elindítójaként és vezetőjeként tanítási óráimon (történelem, német) is szívesen alkalmazom a játékos, élményszerű oktatás elemeit. Hiszem, hogy eredményes munkát csak kiegyensúlyozott, nyugodt légkörben végezhetünk, ennek megteremtése mindennapjaim része. Mint egy ikerpár édesanyja kiemelten fontosnak tartom a gyerekekkel való kapcsolatomban a minőségi együtt töltött időt, és a beszélgetés szerepét. A boldogságórák mellett előadásokat, bemutatókat is tartok, és a blogon is megjelennek fordításaim. Több alkalommal kaptam meg a megtisztelő hónap pedagógusa elismerést. Fontos számomra tanítványaim megismerése és a személyes, bizalommal teli kapcsolat. Szűkebb és tágabb környezetemben programok szervezésével, bemutatókkal, és együttműködési kapcsolatok kiépítésével népszerűsítem a boldogságórákat.
Fenyves Angelika
Sípos Utcai Óvoda, Debrecen
2017 óta elhivatott, lelkes megvalósítója vagyok a boldogságóráknak. A program megvalósítása során szerzett pozitív tapasztalatok, eredmények, szülői visszajelzések megerősítettek abban, hogy az élményprogram időszerű és napjainkban nagy jelentőségű. Mint Boldogságóra Mentor és mint Fejlesztő Innovátor Mesterpedagógus már nem csak saját intézményen belül, hanem tágabb szakmai körben is segítem a boldogságórák szemléletének megismerését, gyakorlati megvalósításának lehetőségeit. 2023-2026 közötti időszakban pedig, mint az Oktatási Hivatal Bázisintézményi koordinátora, megvalósító pedagógus, közvetítem a boldogságórák élményprogram jellegű eszmeiségét.
Honfi Anita
TMG és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskola, Siklós
Gyetvai Györgyi
Boldogságóra Program tréner
Hajdu Henrietta
Encsencs-Penészlek-Nyírvasvári Általános Iskola Penészleki Tagintézménye, Penészlek
Hajdu Henrietta vagyok, az Encsencs-Penészlek-Nyírvasvári Általános Iskola Intézményvezetője. Már több éve részt vesz a Penészleki Tagintézményünk a Boldogságóra Programban Örökös Boldog Iskolaként. A program keretében a gyerekek kreatív gyakorlatokon keresztül ismerkednek meg a pozitív pszichológia boldogságkutatásai során leghatékonyabbnak bizonyult boldogságfokozó technikákkal. És bármennyire is hihetetlen, sokat mozognak, játszanak, alkotnak. Rengeteg pozitív hatást mutat a program, nincs bukás, nő a gyerekek önbizalma. A gyerekek megtanulnak egymáshoz szeretettel és tisztelettel fordulni. A segítséget, a megbocsátást egymásban erősítjük. Nekem nem szakmám, hanem hivatásom van. Szeretem a gyerekeket, az iskolát, a kollégáimat, ez a program még inkább élményközpontúbbá, szerethetőbbé teszi az iskolákat!
Herold Hajnalka
Pécsi Éltes EGYMI, Pécs
Kalózné Gerendai Márta
Péczeli József Általános Iskola és AMI, Putnok
Kalózné Gerendai Márta vagyok, magyar – könyvtár- matematika szakos tanár, drámapedagógus. Több éve tartok boldogságóra képzéseket pedagógusoknak, mindamellett, hogy a saját intézményemben folyamatosan szervezek szakmai napokat, hospitálásokat, előadásokat a programmal kapcsolatosan.
Kaposiné Kundermann Lívia Erzsébet
Ajka Városi Óvoda, Ajka
Kövendy Zsolt
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola, Jármi/Papos/Őr
Lázár Emőke
Szegedi Városi Kollégium Székhelyintézmény, Szeged
2018-ban csatlakoztam a Boldogságóra Programhoz. Akkoriban még az általános iskolai és gimnáziumi nyelvóráimba csempésztem be a boldogságot. Majd két évvel később, immár kollégiumi nevelőtanárként boldogság szakkört indítottam 4 diákkal. Néhány héten belül online ültettük a hálavirágunkat, beszélgettünk, játszottunk. Megfogott szakköröseim lelkesedése, kitartása, ragaszkodása. Megerősödött bennem az érzés, hogy hihetetlen kincset kaptam az élettől, segíthetek nekik boldogabbá, szebbé tenni napjaikat, megláttatni a nehézségekben a lehetőséget, a kihívást. Szívügyemmé vált, hogy a többi tagintézményt is megfertőzzem a boldogsággal. Kollégáimat is megismertettem a programmal, rendszeresen bemutató foglalkozásokat tartok diákcsoportoknak. Saját magamban is érzem a boldogságórák jótékony hatását, nyitottabb lettem a környezetemben élők felé, nemcsak a diákokat tudom támogatni, lelkesíteni, bíztatni, de a kollégáimat, barátaimat, családtagjaimat is. Hálás vagyok az újabb lehetőségért, hogy Boldogságóra Pedagógus Nagykövetként is terjeszthetem a program szellemiségét.
Lovász-Balogh Edit
Kőrösi Csoma Sándor Református Gimnázium, Hajdúnánás
Lovász-Balogh Edit vagyok, a hajdúnánási Kőrösi Csoma Sándor Református Gimnázium pedagógusa. Magyar-német szakos tanár, két gyermekes édesanya. Három évvel ezelőtt végeztem el a boldogságóra képzést, majd elkezdtem boldogságórákat tartani. Hatalmas lelkesedéssel vágtam bele, mely azóta sem lankad. Életem részévé vált ez a program, azonos értékrendemmel, életszemléletemmel. Kiteljesedést jelent számomra. Talán ez is bizonyítja a program boldogító, boldogságfokozó hatását. Hálás vagyok érte, nagy öröm és megtiszteltetés számomra, hogy egy ilyen remek csapat tagja lehetek.
Márki-Rábai Valéria
Dürer Albert Általános Iskola, Gyula
Meklerné Balogh Erika
Fazekas József Általános Iskola, Sümegcsehi
Németh Andrea
Győri Kölcsey Ferenc Általános Iskola, Győr
Pávics Judit
Barcsi Széchényi Ferenc Gimnázium és Kollégium, Barcs
Pörneki Anikó
Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola, Orosháza
Pörneki Anikó vagyok, énekművész, magánének szakos hangképző tanár. 2021-ben választottam és végeztem el a Boldogságóra Képzést, amely meghatározó mérföldköve volt az életemnek. Jelenleg, mint hangképző tanár dolgozom Orosházán, a Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskolában. A 2022/23 tanév során csatlakoztunk a Boldogságóra Programhoz, melyet a magánének – kamara órák keretén belül valósítunk meg. Jómagam is énekelek, koncertezem, és mint énekes, zenész, Bella dalai nagyon inspirálóak számomra. Külön nagy öröm, hogy a tanítványaim is szívesen éneklik velem együtt őket. Csodálatos érzés énekelni, és tanítani is, mert olyankor megszűnik a külvilág, és csak a jó dolgok, a szeretet, a zene és a boldogság létezik. Hiszem és tudom, hogy mindenki megszólítható egy-egy dallal, amelyre éppen akkor a léleknek szüksége van. A felnőtt korú és iskolás diákjaim a zenén keresztül megtanulják és megtapasztalják, hogy a mentális jóllét egy döntés kérdése, és a boldogság, a sikeresség tanulható, formálható. Nyitott vagyok bármilyen közös munkára, projektre is, mert az összefogás, a közösség ereje hatalmas dolgokra képes! Hálás vagyok ezért a lehetőségért, hogy Boldogságóra Pedagógus Nagykövetként is terjeszthetem a Boldogságóra Program szellemiségét.
Rideg-Fekete Márta
Csongrádi Batsányi János Gimnázium és Kollégium, Csongrád
Szabó Katalin
Zichy Antónia Általános Iskola, Ikervár
Szabó Márta
KONELI Alapítványi Általános Iskola, Budapest
Amikor először találkoztam Bagdi Bellával, a legelső amit „meghallottam” tőle, hogy Jobb velem a világ. Aztán hosszan ízlelgettem ezt a mondatot, és azon tűnődtem, hogy ha annak idején valaki a két kezébe vette volna az arcomat, és mélyen a szembe nézve elsuttogta volna ezt a varázslatos mondatot, akkor most vajon milyen ember lehetnék… Még azon a napon eldöntöttem, hogy ezután minden rám bízott gyermeknek elmondom, suttogom, kiabálom, hogy jobb veled a világ! Ott és akkor mást is megértettem, hogy amit a gyerekeknek meg kell tanítani, az nem a matematika, az olvasás és az írás, és nem is az összes tananyag, (ezek csak eszközök) hanem azt, hogy legyen benne hála, legyen önbizalma, életbátorsága, tudja leküzdeni a nehézségeket, hiszen csak így érheti el a célját, és igen minden pillanatban érezze, hogy értékes és szerethető ember, mert ha ezt megértette, akkor már mindent tud az életről… és akkor mindent meg tudunk tanítani neki… még a matematikát is. Ebben hiszek, és ezt viszem tovább!
Széll Henriett
Makói Óvoda, Makó
Széll Henriett vagyok, a Makói Óvoda intézményvezető helyettese, óvodapedagógusa, nyelv és beszédfejlesztő pedagógusa, boldogságóra oktatója és nem utolsó sorban két leánygyermek büszke édesanyja. Több, mint harminc éve foglalkozom óvodáskorú gyermekekkel. Az egyik tapasztalatom az, hogy amilyen gyorsan változik a világ, olyan gyorsan változnak benne a gyermekek is. Azok a megoldások, melyek 20 éve jól működtek, ma nagy valószínűséggel nem fognak. Hiszem és tudom, hogy a gyermekek pozitív érzelmeinek tudatos fejlesztése és társas kapcsolatainak erősítése hatékonyabbá teszik a nevelői munkánkat. A pozitív pszichológiát képviselem és másokat is erre ösztönzök. Mélyen elköteleztem magam a Boldogságóra Program mellett, ezért küldetésemnek tekintem, hogy az óvodai nevelés elválaszthatatlan részévé tegyük a pozitív nevelést és életszemléletet. Ez az én utam és azt csinálom, amit szeretek, amit odaadással és hitelesen tudok átadni a gyermekeknek, szülőknek, kollégáknak egyaránt. Arra törekszem, hogy a Boldogságóra Program túlszárnyalja óvodám falait és tágabb szakmai körökben is be tudjam mutatni hatékonyságát, sikereit és eredményeit. Így lett a Boldogságóra Program része az életemnek.
„Amit a cél elérésével kapunk, közel sem olyan fontos, mint amivé válunk, amíg azt elérjük.”
(Zig Ziglar).
Szép Kinga
Kis Herceg - Angyalkert tagóvoda, Csíkszereda
Torda Ágnes
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Móricz Zsigmond utcai telephely, Orosháza
Tóth Diána
Tréner és mentor. Szegedi Bárczi Gusztáv Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda és Általános Iskola, Szeged
Vásárhelyiné Vígh Edit
Egri Szalaparti Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelés-oktatást Végző Iskola és Kollégium, Eger
Gerber Anita
Keleti Városrészi Óvoda Pákolitz István Utcai Tagóvodája, Pécs
Hét éve, egy nehéz időszak közepén talált rám a program és csatlakoztunk a Boldog Óvoda pályázathoz, majd végeztem el a képzést is, ahol a pozitív pszichológia eszközeit kipróbálva saját nehézségeimre kaptam megoldást. Ahogy nekem segített a pozitív pszichológia, elkezdtem alkalmazni a környezetemben és láss csodát, ott is működött. Óvodapedagógusként az óvodában is azt tapasztaltam, hogy a gyerekeknek nem könnyű az érzelmeiket megélni, kezelni a mindennapi problémákat. Ekkor döntöttem úgy, éreztem azt, hogy ha nekem, felnőttként segített a program, akkor az óvodás gyermekeinknél is biztosan működik. Igyekszem minden napba becsempészni a pozitív szemléletet, átadni ezt az életérzést a kisgyermekeknek és a kollégáimnak is. Boldogságóra Pedagógus Nagykövetként első lépésként szeretném terjeszteni azt a tényt, hogy nézzünk más szemmel a világra, a mindennapokra, és a körülöttünk lévő világ szépségét meg fogjuk látni, mert vissza fog tükröződni ránk.
Tóth Mária
Zenta (Vajdaság) Thurzó Lajos Általános Iskola
Öt évvel ezelőtt kezdtem el tanítani ezt az életszemléletet. Évről évre egyre több osztályt tudtam bekapcsolni a munkába (a tantestületben is támogatásra találtam), mert az eredmények kézzelfoghatóak voltak és a változások látványosak. Nagyon fontosnak tartom, hogy olyan módszereket adjunk a gyerekeink kezébe, amelyekkel könnyebben le tudják küzdeni a felmerülő nehézségeket. Hogy meglássák az élet szép oldalát, hogy hálásak legyenek mindazért, amink van, és ne azt keressék, hogy mi az, amink nincs, hogy optimistán nézzenek a világra, hogy segítsenek önzetlenül, akinek csak tudnak. Tudjanak megbocsájtani.
Nagyon nagy öröm számomra, hogy nap, mint nap láthatom a csillogó gyerekszemeket, hogy meghallgathatom sikertörténeteiket, amiket a boldogságórán tanult módszerekkel értek el. Nagyon fontosnak tartom, hogy erre a szemléletváltásra megtanítsuk a felnövekvő nemzedéket. Hiszem azt, hogy jobbá tudjuk tenni a világot!
Schüssler Mónika
Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Meghatározó volt számomra, amikor 6 éve csatlakoztam a programhoz és a boldogságórák módszertanával megismerkedtem, s megtudtam, hogy a boldogság 40%-ban tanulható. Azt gondoltam, hogy ha ez így van, akkor ez egy óriási lehetőség a pedagógusok kezében. Óvodapedagógus és tanító is vagyok, így kiemelten fontos számomra az óvoda-iskola átmenet. Nagy segítséget nyújtanak ebben a boldogságórák, ahol egy kicsit lelassulunk, és elmondjuk örömünket, bánatunkat, és nem az ismeretek átadása a cél, hanem hogy észrevétlenül, játékosan készségszintűvé tegyük a pozitív gondolkodást.
Küldetésem, hogy a boldogságórákon segítsem a gyermekek személyiségfejlődését, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki magukból, a szülőknek rávilágítsak a pozitív látásmód előnyeire, és a pedagógusoknak felhívjam a figyelmét, hogy egyre nagyobb hangsúlyt érdemes fektetni az érzelmi intelligencia fejlesztésére.
Balabásné Szabó Odette
Domokos Pál Péter Általános Iskola, Budapest
Bagdi Bella dalaival akkor találkoztam először, amikor a legkisebb fiammal gyesen voltam. A pozitív üzenetek, különösen a kisgyermekek számára, annyira megérintettek, hogy elhatároztam, amikor visszatérek a munkába, az egyik első dolgom lesz elvégezni a Boldogságóra továbbképzést. Szerencsére az új munkahelyem támogatta ezt a kezdeményezést.
A képzés elvégzése után azonnal éreztem, hogy szükség van arra, hogy Boldogságórákat tartsak. Szívügyemnek tartom, hogy gyermekeim és tanítványaim boldog, önbizalommal teli, önismerettel rendelkező felnőttekké váljanak. Eltökélt szándékom, hogy megszakítsam azt a láncot, amely félelemmel és szorongással teli nevelést ad tovább, és helyette a pozitivitás és a személyes fejlődés útját válasszam.