SZUPERHŐS-TABLÓ

- Csoport neve: BogyoesBaboca5
- Nagykárolyi 1-es számú Napköziotthon/ Gradinita Cu Program Prelungit Nr.1 Carei
- Kategória: Óvodások
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (148 megtekintés)
A megküzdés
A februári hónapban, a „Bogyó és Babóca” nagycsoportosai úgy gondolták, hogy az óvodai élet során felmerülő gondokat, csakis a szuperhősök segítségével lehet leküzdeni, ezért elkészítették a saját SZUPERHŐS-TABLÓJUKAT.
A gyermekek, félkörben kialakított kispárnákon foglaltak helyet. Pacsizással köszöntötték egymást.
1. Feladat: Szuperhősös puzzle kirakása. Ennél a feladatnál, négyfős csapatokat alakítottunk ki a szőnyegen. Minden csapatnak, ki kellett raknia a saját képkirakóját. A három csoportnak pillanatok alatt sikerült kiraknia a három szuperhőst: Supermant, Pókembert és Batmant. Megbeszéltük, hogy melyik szuperhős milyen szuperképességgel rendelkezik. Superman: repül, nagyon erős, lézer szemei vannak. Pókember: ugrik, falra mászik és pókhálót lő ki. Batmannak nincsenek szuperképességei, viszont nagyon gyors, furfangos és szupertechnológiájú „verdája” és fegyverei vannak. Kitértünk arra is, hogy a valós életben a legnagyobb hősök az életet mentő orvosok, mentősök, tűzoltók, akik mások testi épségéért még a saját életüket is kockára teszik, valamint azok az emberek, akik valamilyen testi- vagy szellemi hiányosságuk miatt kénytelenek vakon, süketen, némán, mozgáskorlátozva, mankóval, kerekesszékkel vagy éppen mű végtaggal élni. A „Bogyó és Babóca” csoport két legnagyobb hőse Johanna, akinek 1,5 évig volt láb-ortézise, s Áron, aki születése óta kerekesszékbe kényszerült, mert nem tud lábra állni.
2. Feladat: Váljunk mi is szuperhősökké! – drámajáték. A gyermekekkel közösen elmutogattuk, hogyan változtunk kicsiből-naggyá, gyengéből-erőssé, s hogy milyen szuperképességeink lettek: ugráltunk, mint Pókember, repültünk mint Superman. Jutalomként minden gyermek kapott egy-egy szuperhősös öntapadós matricát, aminek fontos szerepe volt a következő feladatnál.
3. Feladat: Keresd meg a párod! – kóborlás a teremben. Ennél a feladatnál, a gyermekek sétáltak össze-vissza a teremben. Annál a mondatnál, hogy: Találják meg egymást a …! (Supermanek, Pókemberek, Batmanek) kört kellett alkotniuk azoknak a gyermekeknek, akiknek az elhangzott hős található a ruháján.
4. Feladat: Cseréljenek helyet a … ! – székfoglalós játék. Ennél a feladatnál, a gyermekek a székeiken ülnek félkörben, egy gyermek áll. Arra a mondatra, hogy Cseréljenek helyet a … ! (Supermanek, Pókemberek, Batmanek), csak azoknak kellett felállniuk, s más székre ülniük, akik rendelkeztek az elhangzott szuperhős kártyájával. Aki állva maradt, az választott. Ha azt mondta a játékvezető, hogy Cseréljenek helyet a szuperhősök!, akkor mindenkinek fell kellett állni, s más helyet kellett foglalnia.
5. Feladat: Szuperhős rajz szívecskébe – rajz. A kapott szívbe, minden gyermeknek kellett rajzolnia egy saját szuperhőst, akit el is kellett neveznie. Ilyen hősök születtek: Szupermáté, Szupersárkány, Sellő, Csengő, Szuperlámpás, … Az elkészült rajzok felkerültek a mágneses táblára, és elkészült az „ÉN, MINT SZUPERHŐS” tabló.
6. Jelmezbál. Ezt követően, a gyermekek felöltötték kedvenc szuperhős jelmezüket, s kezdődhetett a farsangi mulatság.