A kezdetek
Traumatizált szülők traumatizált gyermekeként nem volt könnyű gyerekkorom sem nekem, sem a testvéreimnek. Az iskolában hamar a perifériára szorultam. Kiközösített gyerek voltam, a pedagógusoknak, akik tanítottak engem, nem volt eszközük arra, hogyan integráljanak a közösségbe, és hogyan hozzák ki belőlem a legjobbat. Szociális szorongás miatt leblokkoltam mindig, ha mások előtt kellett megszólalnom. A családunk veszekedések, bántalmazások hangjaitól volt hangos, és nagyon fiatalon a könyvekben és Istenben leltem menedékre.
17 évesen elhatároztam, én Istent szeretném szolgálni. 18 évesen épp bevonulni készültem a székelyudvarhelyi zárdába, de a sors közbeszólt és úgy rendelte, hogy Istent a világban szolgáljam. Ehhez az úthoz egy igazi barátot is kaptam, Bene Szilviát, akivel egy Mária-templom előtt tettünk fogadalmat, hogy létrehozunk egy olyan dolgot, amivel jobbá tesszük az emberek életét. Így született meg a Jobb Veled a Világ Alapítvány, amit a mai napig közösen vezetünk.
Az út, amin Isten vezetett
Ha az életem történetére tekintek, azt látom, hogy Isten sokszor olyan feladatokat jelöl ki a számomra, amire abban a pillanatban egyáltalán nem vagyok felkészült, nem vagyok kompetens. Magamtól nem arra mennék. Pld. soha nem szerepelt a terveim között, hogy valaha a pedagógia területén tevékenykedjek, vagy gyerekeknek, fiataloknak írjak bármilyen fejlesztő programot. De amikor felnőtteknek elindítottam egy ingyenes boldogságprogramot, nagyon sok pedagógus csatlakozott hozzá, akik folyamatosan arra kértek, hogy segítsek nekik, hogy az iskolában, óvodában tovább adhassák azt a tanítványaiknak. Vannak sorsdöntő pillanatok, amikor az élet felkínál nekünk egy lehetőséget, és ha elfogadjuk, messzebbre juthatunk el, mint azt valaha gondoltuk volna magunkról. Velem legalábbis így történt. Azáltal, hogy igent mondtam erre az útra, minden segítséget meg is kaptam hozzá, hogy lépésről lépésre felépítsek valamit, amiről fogalmam se volt, hogy hogyan csináljam:
- pedagógusok önkéntesen segítették a munkámat hétről hétre az első évben,
- ezzel párhuzamosan megismerkedtem egy csodás testvérpárral, akikkel azóta is nagyon szoros, spirituális kötelékünk van, és arra szerződtünk, hogy közös erővel sok gyermeknek és fiatalnak segítünk a boldogsághoz vezető utak felfedezésében. Így lett az Ecofamily a főtámogatónk a kezdetek óta.
- Prof. Dr. Bagdy Emőke úgy lett a fővédnöke a programnak, hogy még semmilyen eredményt nem tudtam felmutatni neki, de ő azonnal bizalmat szavazott és mindenben számíthattam rá.
- Prof. Oláh Attila tudományos szaktanácsadóként a mentorom lett, és jelenleg az ELTE Pszichológiai Doktori Iskolájában PhD tanulmányaimat végzem az ő tanítványaként.
A növekedés és fejlődés útja
Bár nem voltam szakmailag felkészült az elején a boldogságóra programhoz, de ezen az úton nemcsak a pedagógusok és a gyerekek fejlődnek, hanem én magam is. Ma már pszichológusként, mindfulness tanárként támogatom a programot. Pszichológiai tanulmányaim során folyamatosan bővítettem a témaköreinket, így született meg a Boldogságóra Integrált Program:
Azt, hogy milyen programokat fejlesztünk, milyen témakörökkel dolgozunk, és magát a keretrendszert azt én álmodom meg, de egyedül nem lennék képes felépíteni egy olyan gazdag eszköztárat, amivel ma már rendelkezünk. Szeretném hálámat kifejezni azokért a csodás fejlesztő szakemberekért, akik évek óta kitartanak a boldogságóra mellett és és ugyanolyan elkötelezettek, mint én magam is: Prof. Bagdy Emőke relaxációs programja, középiskolásoknak szóló identitás-építő programja hiánypótló, Veres-Lukács Lilla fejlesztő pedagógussal az óvodás és alsós korosztálynak szóló fejlesztéseken dolgozunk együtt, Jozifek Zsófia drámapedagógus a boldogságórák világát egy új szintre emelte a meséivel és a letölthető segédanyagokban található millió játékos, közösségépítő feladataival, és Dr. Szarka Emese neveléstudományi szakértő segítségével szintén hiánypótló eszköztárat adhattunk a pedagógusoknak az erősségek fejlesztéséhez.
A Boldogságóra ma
Ma, 2024-ben már 10 éves a Boldogságóra Integrált Program, és olyan nagyra nőttük magunkat, hogy immár 4 féle programban vehetnek részt a hozzánk csatlakozó intézmények pedagógusok.
Hit és küldetés
Hiszek abban, hogy mindannyian hordozzuk magunkban azt az erőt, amivel hozzájárulhatunk, hogy jobb legyen ez a világ. Amikor Mózesnek megjelent Isten az égő csipkebokor képében és megkérdezte tőle, hogy mi van a kezedben? Mózes azt felelte: “Egy pásztorbot”. Isten azt mondta Mózesnek: „Használd, amid van és én csodát teszek vele.” És így is lett, Mózes ezzel a pásztorbottal vezette ki a népét Egyiptomból.
Mindannyiunknak van egy pásztorbotja. Mindannyiunkat arra hív Isten, hogy használjuk, amink van, egy nagyobb jóért, és Isten megadja hozzá a segítséget. Az én pásztorbotom a hangom és a Kánaán földje, amifelé vezetni szeretném a gyerekeket és a fiatalokat, az a jövő, amire az van írva: Jobb Veled a Világ.
Bagdi Bella
Pszichológus
Mindfulness tanár (MBSR, MBCT)
Tudatos Önegyüttérzés tanár (MSC)
a Boldogságóra Integrált program alapítója és vezetője
a Jobb veled a Világ Alapítvány elnöke