Segíthetek?

48389919_1141069389396221_430232281404145664_n.jpg

Hogyan is tudunk jót cselekedni?
Ez a kérdés a sima embereknél is nehéz, hát még a fordítottaknál. Mi lehet jó cselekedet? Az első óra e kérdés megválaszolásáról szólt. Jó cselekedet lehet a régi, már nem használt ruhák eladományozása, társaikra odafigyelés, segítők figyelmének felhívása problémás helyzetekre. Egy ölelés és az odafigyelés is nagyon jól jön minden nap. A súlyosan, halmozottan sérült fiatalok számára kevésszer adatik meg, hogy hasznosnak érezzék magukat. Nekik mindig segítenek, de ők maguk nem válhatnak elégszer valódi segítséggé. E téma keretein belül szerettük volna, ha a tanulók megérzik, hogy mennyire jól esik, ha másoknak tudnak segíteni. Milyen, ha valóban hasznos segítséget tudnak nyújtani. A téma feldolgozását különböző AAK-s eszközökkel és PCS képekkel segítettük.
Küldetésre küldtük őket. Kitalálós játék keretein belül tudták meg, hogy ki, hova fog menni, kinek és miben tud segíteni.

A küldetést előzetesen egyeztettük az iskola kollégáival. Volt, aki a konyhában segített takarítani, mások a csoportokban segítettek a tanórán a pedagógusnak és a társaiknak. Olyan is volt, aki recepción segített fénymásolni, iratot megsemmisíteni és fontos papírokat kézbesített az iskola dolgozóinak.
A növendékek a feladat közben valóban aktívak voltak és hasznos segítséget nyújtottak.

Mind a gyerekek, mind a kollégák felől pozitív visszajelzés érkezett. A nap folyamán a tanulók folytatták a segítségnyújtást és spontán helyzetekben is gyakorolták.

Készítette: Kondákor Anna és Langné Felföldi Anna

Képek