Az optimizmus gyakorlása

IMG_1033.jpg

Téma: Az optimizmus, mint boldogságfokozó szemléletmód

Helyszín: M. 21-es épület

Cél: Az élethez való optimista hozzáállás ismertetése, ennek a hozzáállásnak a kipróbálása, illetve felhívni a figyelmet arra, hogy ez a szemléletmód rendszeres munkával elsajátítható.

A kompetenciafejlesztés fókuszai: önfeltárás, önreflexió, az empátia, a társas együttműködés fejlesztése, a pozitív érzelmek erősítése, célok kitűzése, az önátalakítás lehetőségének felismerése.

Módszerek: rövid tanári ismertetés (PPT előadás), páros gyakorlatok, kisfilmek bejátszása, beszélgetés.

Eszközök: IKT(laptop, projektor, vetítővászon), poszter, toll.

Az óra menete röviden: Az óra elején 10 percben ismertettem az optimizmust M. Seligman és L. Lyubomirsky kutatásai alapján, majd 3-4 fős csoportokban a pesszimista gondolatok optimistává alakítását gyakoroltuk.
Nick Vijicic Egy boldog ember c. kisfilmjének bejátszása után Laura King „ a lehető legjobb énünk”- gyakorlatát ismerhették meg a diákok, majd Szabó Péter
A pozitív gondolkodás nem működik? c kisfilmje következett. A foglalkozás befejezéseként az „Örömnaptár” aktuális hetébe (okt.22-28.) a tanulók beírták, hogy minek örülhettek a héten.

Felhasznált irodalom: Sonja Lyubomirsky: Hogyan legyünk boldogok?, Bagdi Bella – Dezső Anita: Boldogságóra, Internet

Képek